جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

نظرات مفید!

بی‌بی‌سی خبری درباره‌ی این که شیوه انتقال ایدز در ایران از سرنگ مشترک به سمت روابط حسنه‌ی جنسی در حال تغییر است منتشر کرده. خبر برام تازگی و جذابیت نداشت ، اما نظرات خوانندگان خبر بسیار مفید وکاربردی به نظرم آمد. گفتم بزارم ببینید شاید مفیدتر هم شد... (فقط اگه غلط املایی داشت پای نویسنده اش بزارین)
اظهارنظرها به ترتیب زمان دریافت
منتشر شده در: 25/11/08 07:16 GMT
راهش فقط ایجاد فرهنگ استفاده از کاندومه!! خیلی از مردم خصوصا تو شهرهای کوچیکتر اصلا تا حالا کاندوم ندیدند؛ و خب چه طوری می تونید جلوی ایدز رو بگیرید وقتی مردم خصوصا جوونا هنوز فرق سکس سالم و ناسالم رو نمیدونن چیه؟ باید آموزش درست و حسابی راجع به این قضیه داده بشه، به طور جدی....
آرش، تهران
منتشر شده در: 25/11/08 05:11 GMT
در مورد الگوی انتقال از طریق جنسی من دو نکته به نظرم میرسد:
اولین اقدام آگهی تلویزیونی است. یک آگهی در کنار خیل عظیم آگهی های چیپس و ماکارونی، یک آگهی به ترسناکی خود ایدز!!! دوم اینکه به نظر شما آبا اگر کسی بداند که PARTNER او مبتلا به ایدز است باز هم با کاندوم خیالش راحت میشود و اقدام به آمیزش جنسی میکند؟
حالا این را در کنار این واقعیت قرار دهید که هر زن یا مرد خیابانی احتمال دارد به HIV مبتلا باشد
رضا N، نروژ
منتشر شده در: 25/11/08 03:25 GMT
به نظربنده برای جلوگیری ازشیوع مرض ایدز دولت باید باجدیت هرچه تمام برنامه های منظم راروی دست گیرد وازطریق رسانه ها مثل تلویزیون ها اطلاعات موردضرورت مردم عام رانشرنماید وبه جوانان تفهیم شود که چه طوری با این پدیده روبرونشود. جلو ایدز رامیشه گرفت بجای اینکه جلو جوانان راازروابط جنسی گرفت بهترخواهد بود که جلوی ایدذراگرفت البته ایدذاگرشیوع پیداکنه قشرعظیم ازجوانان ماراتهدیدمینماید امیدوارم. دولت متوجه این موضوع شده باشد
فرشته تهرانی، تهران
منتشر شده در: 24/11/08 20:12 GMT
هشدار درباره انتقال ایدز از طریق روابط "نامشروع":
چرا کلمه روابط "نامشروع" در عنوان مقاله ذکر شده است، اما در خود از آن نامی به میان نیامده است؟ بله، روابط "نامشروع" در ایران جمهوری اسلامی از" اسرار مگو" (تابو) به شمار می رود.
ظاهرا، روابط نامشروع در ایران رو به افزایش است؟ و اما پرسش این است که آیا روابط صیغه ای کوتاه مدت هم می تواند در شیوع ایدز دخالت داشته باشد؟ واما در مورد نگرش و برخورد این بنده با مبتلایان این بیماری؟ برای بنده، بیمار و سالم هر دو همسان، عزیز و محترم اند.محمود شمشیری، دانمارک
منتشر شده در: 24/11/08 18:44 GMT
متاسفانه من در ایران در اثر روابط جنسی به ایدز مبتلا شدم البته مطمین نیستم از این راه آلوده شده ام اما رابطه سکس زیاد داشتم وهیچ تماس خونی یا اعتیاد هم نداشتم و به طور کاملا اتفاقی نیز برای تست رفتم و متاسفانه مبتلا شده بودم.واقعا معزل سکس در ایران بسیار خطرناکست و اصلا از کاندوم استفاده نمیشود.من خودم با دوستان گاهی سکس سه نفره با یک خانم داشتیم! الان نیز به کشوری خارجی امده ام اما راه چاره ای نیست....فقط توصیه می کنم هنگام سکس از سلامت طرفتان مطمین شوید یا از کاندوم استفاده کنید...
علیرضا(یک همیشه پشیمان)، شیرازی
منتشر شده در: 24/11/08 18:18 GMT
سلام. باید بگم که،متاسفانه این بیماری با روشی بسیار غلط به مردم معرفی شد،یادم میاد که گفتن هر کس مبتلا به این بیماریه همجنس بازه(....)و این خودش یک موردیست بسیار قوی تا
افراد مبتلا رغبت به معرفی خودشون نکنن و باعث شیوع بیشترش درجامعه بشن.
من، از اسلو
منتشر شده در: 24/11/08 16:46 GMT
چه تماس هائی باعث ایدز میشود من دکترم و وظیفه خود میدانم این نکات مهم را یادآوری کنم. بسیاری از جوانان ایران سایت بی بی سی را میخوانند و حال که ما در ایران رسانه آزادی نداریم از این سایت آزاد استفاده کنیم 1-بوسیدن عمیق بطوری که زبان با حلق طرف برخورد کند خطرناک است 2- لیسیدن بدون کاندوم 3- استفاده نکردن کاندوم یا بد استفاده کردن که منجر به ترکیدگی شود4- خطرناکترین عمل که درصد خیلی بالا به مبتلا شدن دارد از راه مقعد است چون مویرگها حتمأ خونریزی میکنند. خواهش میکنم ایدز را جدی بگیرید. سایه قم
sayeh، ghom
منتشر شده در: 24/11/08 16:35 GMT
باید به هر روش ممکن از آلوده شدن خود و دیگران به بیماری مهلک ایدز جلوگیری کرد. نحوه ابتلا به بیماری بعد از گذشت 3 دهه از کشف آن کاملا مشخص شده و دو عامل باعث پیشگیری از ورود این ویروس خطرناک به بدن هست. اول آموزش همگانی و تکرار آموزشها در تمام رده های تحصیلی مقطع متوسطه و حتی آموزش آن به پدران و مادران در محل کار یا برنامه های اجتماعی صدا و سیما و دوم بکار بردن تدبیر و درایت توسط خود افراد جامعه بخصوص جوانان در روابط عشقی و تماسهای جنسی.
رضا وردینی، Hamilton
منتشر شده در: 24/11/08 15:13 GMT
رییس اداره مبارزه با ایدز گفته : هنوز مردم به بیماران ایدز به چشم یک مجرم نگاه میکنند . متاسفانه غیر شفاف بودن دولت در رابطه با بیماران مبتلا به ایدز و منتشر نکردن آمار واقعی مبتلایان و همجنین نگاه خصمانه و گناهکارانه به این بیماران باعث شده که برخی از مردم چنین نظری داشته باشند . اگر رژیم با این بیماران برخوردی همچون بیماران خاص میکرد مطمنا نه تنها این بیماران منزوی نمیشدند بلکه مردم از هرگونه کمک ممکن دریغ نمیکردند و طبعا این بیماران هم در صدد انتقام جامعه بر نمیامدند .
حسام، تهران
منتشر شده در: 24/11/08 14:43 GMT
در شرایط کنونی ایران که الگوی شیوع بیماری ایدز از "سرنگهای آلوده" به "روابط جنسی" در حال تغییر است، توزیع کاندوم های رایگان استاندارد یکی از مهمترین راههای پیشگیری است.
البته باید در نظر داشت که رعایت تمامی موارد لازم بهداشتی برای پیشگیری از شیوع و فراگیری این بیماری لازم است.
بابک
منتشر شده در: 24/11/08 14:07 GMT
اگر خودم با یک شخصی که ایدز دارد روبرو شوم بخاطر اینکه میفهمم که از طریق دست دادن و امسال این کارهای معمولی ایدز منتقل نخواهد شد هیج نوع عکس العمل منفی از خود بروز نخواهم داد بنابر این این بی انصافی خواهد بود که یک مریض را که نمیداند که از چی طریقی این بلا به سرش امده محکوم وتبعیض کردوهمچنان هر چه بیشتر سطح اگاهی مردم را از طریق رسانه های جمعی بالا ببریم ودست رسی اسان مردم به کاندوم ارزان و قابل دست رسی اسان به ان هم راه حل خواهد بود.
fared، apeldoorn holland
منتشر شده در: 24/11/08 12:48 GMT
کلا در رابطه با چنین مباحثی در ایران هیچ کس صحبتی نمیکند. چه دولت اجازه بدهد چه ندهد مردم ایران اصطلاحا غیرتی هستند ، اما چه طور غیرت یک فرد به او اجازه میدهد که به خاطر نبود اطلاع رسانی زندگی فرزندانش را به خطر بیاندازد ؟
تا درباره ایدز و یا زندگی زناشوئی و از این قبیل مسائل در مدارس آموزش های لازم داده نشود باید منتظر فجایع بعدی بود
[abbas13677_2005]
منتشر شده در: 24/11/08 11:51 GMT
استفاده از کاندوم هنگام روابط جنسی میتواند مانع بسیار خوبی از سرایت ایدز از طریق روابط جنسی باشد و جلوگیری از روابط جنسی با کسانیکه که غیر از شما با اشخاص دیگر هم ارتباط جنسی دارند. تجارب نشان داده است که ایدز در صورت به آغوش گرفتن و یا دست دادن به کسی سرایت نمیکند بنائا با کسانیکه مبتلا به ویروس ایدز هستند بر علاوه دست دادن باید آنان را در عرصه معا لجه بیماری ایشان همکاری همه جانبه نماییم. زیرا تبعیض و گناهگار شناختن این اشخاص مانع بسیار بزرگ پیشرفت در معالجه آنان میشود.
ارسلان فرهنگی، رومانیا-کرایوا
در: 24/11/08 11:29 GMT
بنده من یک نفر میشناسم که به ایدز مبتله بوده، و خودم در ترکیه شاهد بودم که جواب تست ایشان مثبت بوده. الان بعد از دو سال رفتن آزمایش ولی‌ الان منفی نشان میدهد. ایشان به دکترهأی زیادی مراجعه کردن که شاید بتونن از این طریق به بیماران دیگر کمک کنن ولی دکترها ایشان را پشتیبانی‌ نکردن و تلاششان بی‌ نتیجه مانده!
Mohamad، Dubai

نظرات 2 + ارسال نظر
رامین یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:27 ق.ظ http://www.bose-talaeeeee.blogsky.com/

سلام وبلاگ زیبایی داری
به وبلاگ منم سر بزن
فقط نظر یادت نره
اگه موافق تبادل لینک یا لوگو هستی
منو به نام ورود دخترا اکیدا ممنوع! لینک کن
بعد خبرشو بده من با چه اسمی لینکت کنم



میدونستی که وبلاگت معدن طلاست؟چرا نمیخوای از وبلاگت علاوه بر تفریحی بودنش استفاده مالی بکنی؟
آیا میدونستی از طریق وبلاگت میتونی درامد ثابت ماهیانه داشته باشی و حتی اگه خودتم نخواستی فعالیت کنی از طریق زیرمجموعه هات که تو سیستم عضو میکنی ماهیانه در آمد ثابت داشته باشی؟اینا اصلا کاری نداره و چند دقیقه بیشتر وقتتو نمیگیره.با گذاشتن بنرهای تبلیغاتی سیستم اکسین ادز به ازای هر کلیک که روی تبلیغاتت بشه تا سقف 70 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر نفر که به سایت دعوت کنی مبلغ 100 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر کلیک که رو تبلیغات زیر مجموعه هات بشه مبلغ 5 تومان پورسانت میگیری.این عالی نیست؟تازه اگرم نخواستی این فعالیت ها رو بکنی میتونی فقط عضو سایت بشی و از ابزار وبمستر فوق العاده سایت برای زیبایی سایت و افزایش آمار بازدیدهای وبلاگت استفاده کنی.که کاملا رایگانه مثل سیستم تبادل لینک و پیلم نما و خبرنامه . میتونی هر روز خودت 1 بار روی تبلیغات متنی و روی تبلیغات گرافیکی وبلاگت کلیک کنی و پورسانتشو گیری.حالا اگه تصمیم گرفتی تا عضو سایت بشی از طریق لینک زیر میتونی اینکارو بکنی:
http://www.oxinads.com/?a=22415

[ بدون نام ] یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 08:21 ب.ظ

خوش به حالت چه دل و دماغی کاش مه هم مثه تو هسترم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد