جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

قسمتی از شعر لنگستون هیوز/ ترجمه احمد شاملو

...آه، بگذارید سرزمین من سرزمینی شود که در آن، آزادی را

با تاج ِ گل ِ ساخته‌گی ِ وطن‌پرستی نمی‌آرایند...


منبع: +


نظرات 7 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:01 ب.ظ

زنان ضد زن و وزرای جاعل! از وبلاگ جمهور

محمود احمدی نژاد در شرایطی که حتی پس از تنفیذ و تحلیف نتوانسته است صدا مخالفان خود را خاموش نماید و همچنان با عنوان دولت کودتایی شناخته می شود شش وزیر را برای کابینه خود معرفی کرد.
از این شش وزیر دو نفر زن هستند. همچنین دو نفر از وزرا دارای پرونده قضایی می باشند. محرابیان به جرم جعل محکوم شده و فاطمه آجرلو به جرم نشر اکاذیب به دادگاه فراخوانده شده است.
جالب آنکه در جعل و تقلب در ثبت یک اختراع و انتشار کتابی با آن عنوان نه تنها علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و خواهر زاده محمود احمدی نژاد، که شخص رئیس دولت نهم نیز مشارکت داشته است.
اما از سوی دیگر آیا انتخاب این دو وزیر زن به معنای حرکت جامعه به سوی به رسمیت شناختن حقوق زنان و رفع تبعیض های جنسیتی است؟
در حالی که همچنان فعالان حقوق زنان تحت آزاد و اذیت و در خطر زندان قرار می گیرند، قانون سهمیه بندی جنسیتی در دولت احمدی نژاد تصویب شده و نگاه احمدی نژاد و هوادارانش به زن تحقیر آمیز است، انتخاب زنانی که از زن بودن خود آزرده اند و آنرا همچون عذابی می پندارند، چه حاصلی در پی خواهد داشت.
سوابق و دیدگاه های زنان کابینه احمدی نژاد بر این نکته تاکید دارد که در مرام آنها نه به واسطه زن بودن که بخاطر تشابهه رفتاری به مردان صلاحیت لازم را برای تصدی مسوولیت پیدا کرده اند.
در باور این زنان ، همچنان آنها نیازمند قیمند و سایه مردی دیگر ، حالا این مرد در کابینه محمود احمدی نزاد است ، می توانند اظهار وجود نمایند.
هیچکدام از این زن سابقه فعالیت برای حقوق زنان را ندارند و بر عکس در جهت تحدید زنان گام برداشته اند و این موضوع است که در نگاه ضد زن هواداران دولت احمدی نژاد نقطه مثبت محسوب می گردد.
پوپولیسم احمدی نژادی نیز در انتخاب این زنان نقش مهم و برجسته ای داشته است. وی سعی کرده است جای خالی زن قدرتمند در کنار خود، انچنان که میر حسین موسوی زهرا رهنورد را در کنار خود دارد، با انتخاب چند وزیر زن پر نماید.
در حالی که بنظر نمی رسد در مقایسه با نرم انتخاب وزرا هیچکدام این زنان به واقع شایستگی انتخاب شدن برای وزارتخانه های مورد نظر را داشته باشند.
گرچه نگاهی به ترکیب کابینه ی قبلی احمدی نژاد موید این واقعیت است که بدون توجه به مرد و یا زن بودن وزرا، ظرفیت دولت وی تنها گنجاییش مدیران بی تدبیر و کم بینه را دارد که قدرت عرض اندام در برابر احمدی نژاد را نداشته باشند.
نگاهی به شش وزیر معرفی شده عیان کننده واقعیتی دیگر نیز هست. دولت کودتایی دهم ، دولتی یک نفره خواهد بود. دولتی با بیست چند وزیر تشریفاتی. احمدی نژاد رویای ریاست جمهوری مطلقه دارد.

سینا امامی سه‌شنبه 27 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:43 ب.ظ http://sinaememi.blogsky.com/

سلام
بیا

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:27 ق.ظ

مشاور رییس جمهور صاحب عزا را اشتباهی گرفت
شادروان افشاری با گلایه از مسولان فارس گفته بود تمام هزینه های بیمارستانی را که بیشتر از 30 میلیون تومان بوده است را به خاطر نداشتن بیمه به صورت آزاد پرداخت کرده است.
با وجودآنکه شادروان «عطا افشاری» یک سال پیش ازخبرگزاری فارس اخراج شد ،«علی اکبر جوانفکر »مشاور مطبوعاتی رییس جمهور در پیامی خطاب به مدیر عامل فارس درگذشت خبرنگار اخراجی این خبرگزاری را تسلیت گفت.

به گزارش« شفاف» این پیام در حالی خطاب به مدیر عامل فارس صادر شد که شادروان عطا افشاری در شهریور سال گذشته به رغم آنکه تا پا یان سال 87 با خبرگزاری« فارس» قرارداد رسمی امضا کرده بود به دستور «مقدم فر»مدیرعامل خبرگزاری فارس از این خبرگزاری اخراج شد و بلا فاصله پس از اخراج حق بیمه وحقوق ماهیانه وی قطع شد .

این اخراج در حالی صورت گرفت که براساس قانون کار مسولین خبرگزاری موظف بودند حق بیمه افشاری را را تا پایان سال به بیمه پرداخت کنند ولی این خبرگزاری از این کار اجتناب ورزیدند .

شادروان افشاری که بعد از اخراج مبتلا به سرطان گوارش بود بعد از اخراج بارها به مسولین فارس پیغام داد که به خاطر بیماری سختی که دارد حق بیمه او را پرداخت کنند ولی تمام تلاش های آن مرحوم برای راضی کردن مسولین فارس بی نتیجه بود.

دو هفته قبل که جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی کشور جهت عیادت از آن مرحوم به شهر قم رفته بودند، شادروان افشاری با گلایه از مسولان فارس گفت تمام هزینه های بیمارستانی را که بیشتر از 30 میلیون تومان بوده است را به خاطر نداشتن بیمه به صورت آزاد پرداخت کرده است.

این مرحوم عصر روز یک شنبه پس از یک سال درد ورنج ناشی از سرطان گوارش درگذشت

سایه چهارشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:14 ب.ظ

سلام دوست عزیز از اینکه میبینم وبلاگی در شهرم هست که درد دوستان و وقایع اخیر کشورم را دارد بسیار خوشحالم شاملو شاعری که هر شعرش خود یک مبارزه است و چقدر مناسب است برای این ایام. به قول شاملو بزرگ شعر نباید لالایی باشد باید شیپور باشه. میدونی اینو تو همه شعرهای شاملو و شخصیت بزرگش میشه دید. با خوندن اخبار گاهی تا سر حد مرگ افسرده میشیم.و درمان آن چیست> چه بر سر خواهران و برادران ما میآید؟ و چه بر سر داناییمان . و چطور به آگاهیمان توهین میشود.

سبز تو ای که سبز میخواهمت
سبز ابر و سبز باد

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:09 ب.ظ http://lodirya.blogsky.com

خیلی ناب انتخاب اتکردن مرسی

روح اله بلوچی شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:29 ق.ظ http://www.parparook.blogsky.com

سلام مجید جان........

دخترخلیج شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:09 ق.ظ http://www.dkh.blogsky.com

زیبا بود ...
هیوز شعری داره که من خیلی دوستش دارم ...
ترا به اندازه تمامی آدم هایی که دوست نداشته ام دوست دارم .... ( هیچوقت حافظه ی شعری خوبی نداشته ام !!! )

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد