جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

نابودی تندیس آدم در فرهنگ‌سرای طوبای بندرعباس

 

شاید شما هم خبر مجسمه آرش کمانگیر و اسبش که از میدانی در شهر ساری ناپدید شده‌اند را شنیده باشید. گویا دستور نابودی این مجسمه‌ها را رئیس شورای شهر ساری صادر کرده بود که نمی‌خواهم راجع به هدفش از این کار صحبت کنم. من می‌خواهم راجع به تندیسی صحبت کنم که چند روزی است در فرهنگ‌سرای طوبای بندرعباس نمی‌بینم‌اش! تندیس زیبایی که حسین زمانی هنرمند خوب بندرعباس آن را طراحی و اجرا کرده بود. این تندیس حالا در جای خود نیست. و من همین امروز با خبر شدم که این تندیس را نابود کرده‌اند! تندیسی که نه در میدان ... بود! نه جای کسی را تنگ کرده بود! دلیل نابودی‌اش را باید از حسین پریش رئیس فرهنگ‌سرای طوبا جویا شویم!!!

در همین باره: سهمار

نظرات 1 + ارسال نظر
راحیل سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:59 ب.ظ http://khodnevisha.blogsky.com/

فرهنگ سوزی در ایران ریشه ای دیرینه دارد . مغول ها کتابخانه های ایران را به آتش کشیدند و عرب ها فرش زربافت ایرانی را برای تقسیم مساوی غرامت تکه تکه کردند .
فکر می کنم برای یافتن انگیزه آقای پریش از انجام این عمل باید ریشه یابی کرد و دید ایشان از بازمانده های قوم مغول در ایران اند و یا این عملشان ریشه در خلق و خوی اجداد عربشان دارد .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد