جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

مجری همایش گیتار کلاسیک را عوض کنید!

 

شب اول همایش گیتار کلاسیک بندرعباس در حالی به پایان رسید که بیشتر حضار از ادبیات مجری برنامه گلایه‌مند بودند. مجری که از اساتید گیتار کلاسیک در بندرعباس است، با ادبیات ناشایست و به صورت مستقیم؛ حضار را متهم به بی‌فرهنگی کرد. علی امینی در جا جای گفته‌هایش؛ با ادبیات مغرضانه‌ای که داشت؛ تماشاگران را دلخور کرد.  او  در بخشی از صحبت‌هایش گفت:‌"متاسفانه مردم ما، فرهنگ شنیداری موسیقی کلاسیک را ندارند." در حالی که علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک بیشتر صندلی‌های تالار آوینی را پر کرده بودند. او علاوه بر تهمت زدن؛ سوتی‌های زیادی در کار مجری‌گری داشت. پیشنهاد می‌کنم انجمن موسیقی فردا شب از مجری با ادب‌تری برای اجرای این همایش دعوت کند؛ تا هم مردم راضی شوند و هم در مقابل خانم افشار سرافکنده نشویم.   

عکس مسعود شجاعی در شب اول همایش گیتار کلاسیک بندرعباس

نظرات 18 + ارسال نظر
بهشب پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:50 ق.ظ http://behshab.blogsky.com/

علی امینی عصبی بود شاید به دلیل فشار کاری و حساسیت بالا باشه.به نظر من اشتباه بود مجری شدن آقای امینی.به هر حال همایش خوبی بود من لذت بردم

محمد علی پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:54 ب.ظ

این را قبول کن که عده زیادی از جمعیت دیشب اهل موسیقی و شنیدن موسیقی نبودند از سر و صدا و دست زدن های مکررشان می شد فهمید . بیشتر انها به نظرم از فک و فامیل های خود نوازنده ها بودند که حتما دیدی که پس از اجرا ها سالن را ترک می کردند . اقای امینی تعصب خاصی روی موسیقی داذرد و شاید اگر شما هم جای او بودید با همین لحن بر خورد می کردید. باید فرهنگ شنیدن موسیقی را در بندر عباس جا بیاندازیم . هر کنسرتی باهم فرق می کند متاسفانه برخی کنسرت موسیقی را با جلسه بزن برقص در عروسی اشتباه می گیرند .
چرا باید کاری کنند که صدای آدمی مث امینی در بیاد . بیشتر به فکر فیلم برداری با موبایل بودند تا گوش دادن موسیقی

سلام محمد علی
اگر که عده زیادی از جمعیتی که به این همایش آمده بودند اهل موسیقی نبودند که بهتر...
این فرصتی است که بیشتر برای هنرمندان عرصه موسیقی پیش می آید. می توان از این فرصت بهتر استفاده کرد. به قول سیاورشن بی نظمی در اجرا؛ روی تماشاگران تاثیرگذار است. اگر همه آنهایی که به چیزی تعصب دارند این گونه رفتار کنند، تکلیف هنر و هنرمند چیست؟ فرهنگ موسیقی چگونه در بندر جا می افتد دوست من؟!

فرشته مرگ پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 04:32 ب.ظ

سلام چون نبودم نظری نمیدم

سلام

هادی جمعه 3 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:35 ق.ظ

شاید عیب از کسانی مانند م.ش بود که تعدادی بچه ی نوآموز خودشان را به عنوان هنرمند درجه یک ونابغه واستعداد درخشان به روی سن آورده بودند وخانواده های انان هم فکر می کردند که وظیفه دارند مدام دست بزنند وسوت بکشند وبه هم به میهمان وهم تماشاگران توهین کرده بودند

سیاورشن جمعه 3 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:52 ق.ظ http://siavarshan.wordpress.com/

1) من سالهاست افتخار دوستی با آقای امینی را دارم.
2) من آقای امینی را دوست دارم
3) من کارهای هنری آقای امینی را می ستایم.
4)ادبیات آقای امینی در دو نقطه شایسته نبود...جای توجیه هم ندارد...گاهی یک عذرخواهی فضا را تلطیف می کند.

سیاورشن جمعه 3 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:59 ق.ظ http://siavarshan.wordpress.com/

این را فراموش کردم بگویم... حتما آقای امینی کنسرت های گذشته را به خاطر دارند...اجرای گروه کلاسیک و علیزاده و غیره که مردم هرمزگان نشان دادند چقدر شعور موسیقیایی دارند...و آقای علیزاده گفتند من از این به بعد به دیگر بزرگان موسیقی ایران هم توصیه می کنم برای اجرا به بندرعباس بیایند.... حرمت امامزاده با متولی آن است... مردم وقتی بی نظمی در مراسم را دیدند همرنگ مراسم شدند... اجرای بی مورد هنرجوهای آماتور که قطعات را نمی توانستند به درستی اجرا کنند فرهنگ شنیداری موسیقی را آزار می دهد...و این واکنش ها را به همراه دارد....

اسد جهانشاهی جمعه 3 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:15 ق.ظ

نظر شما هم محترم جناب سیاورشن و دوست عزیز دیگرمون....اما قبول کنید که بعضی وقتها گفتن بعضی حرفها واجب و ضروریه..کنسرت آقای علیزاده شرایط خاص خودشو داشت اما این نوع موسیقی کاملا متفاوت بود و قبول کنید که ما واقعا نرسیدیم به اون فرهنگ لازم..بهرحال امیدوارم نظرهای سلیقه ای در چنین وبلاگ ها وسایت هایی که دیگه شخصی نیستند و متعلق به مخاطبای زیادی هستند برچیده بشه و شکل جدیدی بگیره... هرچند ما در هیچ حد و اندازه نظر دادن نبودیم...اما گفتم که بگم چون دوستتون دارم جناب دوستان عزیز

سلام اسد جهانشاهی
به نظر شما گفتن کدام حرف بعضی وقتا ضروریه؟
اول من مخالف این هستم که بگویید مردم ما فرهنگ شنیداری موسیقی کلاسیک را ندارند. اگر هم به فرض این را قبول کنم؛ به نظر شما زمینه سازی برای این فرهنگ مورد نظر وظیفه چه کسانی است؟
هر چند که وبلاگ تنها جای شخصی ما ایرانی هاست فعلا !
این نظر حداقل 20 نفر بود که من را در آن جا می شناختند و با من هم صحبت شدند

چوک شهرو جمعه 3 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:31 ق.ظ http://http://www.shahrooboyss.blogfa.com/

وبلاگ چوک شهرو بروز شد

منتظر حضور گرم و نظرات سازنده شما هستیم

سیاورشن جمعه 3 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:24 ب.ظ http://siavarshan.wordpress.com/

اسد عزیز فضای کنسرت علیزاده چطور متفاوت بود و چه عواملی باعث شد متفاوت باشد؟....در ضمن ما اجرای موسیقی کلاسیک را هم قبل از اجرای علیزاده داشتیم که خیلی خوب برگزار شد... برگزار کنندگان در هیچ شرایطی حق ندارند از ادبیات نامناسب استفاده کنند...من فکر می کنم این ادبیات حتی از رعایت نکردن برخی نکته هایی که حضار از آن غافل بودند هم؛ بدتر بود...مثل این است که شما در یک اجرای ارکسترال کلاسیک هر مخاطبی که پفک بخورد را با پاره آجر هدف قرار دهی!
در ضمن وبلاگ هر باشد یک رسانه شخصی است... و این جایی که شما نظرت را نوشته ای برای همین نوشته های شماست...و نظرات شماست که به یادداشت های وبلاگ ها ارزش می دهد...

لاوان شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 ق.ظ

آوردن آن بچه های مبتدی به روی سن به نظرم سر آغاز همه مشکلات بعدی بود
حالا درست است که انتخاب دست خودشان بود ولی این گونه آوردن هرکسی در هر سطحی هم بسیار نادرست بود وبه اقای امینی ومدیریت دوستان شان برمی گردد

اسد جهانشاهی شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:46 ق.ظ

ممنون...

ممنون از تو ...

بهشب شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:16 ق.ظ http://behshab.blogsky.com/

دوستان دلسوز سلام
۱.قرار بود ساعت ۸ برنامه شروع شود ۹ شروع شد بعد ۴۰ دقیقه سخنرانی و خوش امد گویی بود و موسیقی ها ساعت ۹:۳۰ شروع شد.
۲.خیلی از کسانی که از سالن خارج می شدند بانوان علاقمند به موسیقی بودند،خب حق داشتند با توجه به دیر وقت بودن زودتر از سالن خارج شوند.
3.در ضمن همه جای دنیا همین شکل است،وقتی هنر نتوانست مخاطبش را جذب کند،مخاطب حق دارد به آرامی از سالن خارج شود.
4.برنامه به این با اهمیتی،شایسته تر بود اگر قبل از اجرا نور و صدا و مجری با هم هماهنگ می شدند.
5.اما گفتن همه این ها به این معنی نیست که ما زحمات این هنرمندان را در انجمن موسیقی نادیده می گیریم.اگر هم نقدی داریم قصدم فقط بهتر شدن و مفید تر بودن است.

پیام فرهنگی و هنری شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:37 ب.ظ

دینگ دینگ دینگ ددددینگ
از 5 تا 17 تیر ماه هر شب ساعت 8 با گروه تئاتر تی تووک بندرعباس.
دو نمایش حقیقت العشق و مکبث،یک روز در میان به روی صحنه می رود.

احسان شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:37 ب.ظ

سلام مجید

لاک پشت رو ببین.

مجتبی خازنی پور یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:17 ب.ظ

در تایید صحبتهای آقای جهانشاهی باید بگم حق با آقای امینی بود..کجای دنیا بچه های 6ماهه میارن کنسرت کلاسیک..در ضمن فرهنگ سازی رو هم باید از همینجا و از خودمون شروع کنیم..مثلا با نور فلاش توی کنسرت کلاسیک عکس نگیریم که تمرکز نوازنده از بین بره.

سلام مجتبی خازنی پور
من با آقای امینی موافق نیستم. چون مجری یک همایش هنری حق ندارد به تماشاگران توهین کند. من با ادبیات امینی مشکل دارم. میشد منظور را به شکل بهتری برای تماشاگر تشریح کرد. من با نور فلش عکاسان در چنین برنامه هایی کاملن مخالف ام.

مجتبی رنجبری چهارشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:34 ب.ظ http://www.dr-mojtaba-ranjbari.blogfa.com

دوستان عزیز من نظر همگی رو خوندم اما نظر من اینه که بلاخره باید از یه جایی شروع کرد
اقای امینی تند رفتند اما نه دیگه اینقدر که شما بزرگش میکنین
بیایین اینو به فال نیک بگیریم و امیدوار به ظهور چهره های جدید توی موسیقی کلاسیک شهرمون.
دکتر مجتبی رنجبری

lk چهارشنبه 18 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:16 ب.ظ

گروه تئاتر و حرکت کارگاه در تازه ترین اجرای خود پس از پروژه بین المللی کاریزنو درAttakkalariBiennial2011نمایشی رابا عنوان خانواده وینگفیلد بر اساس نمایشنامه ارزشمند تنسی ویلیامز به کارگردانی مجید جمشیدی جهت اجرای عموم در بندرعباس به روی صحنه می برد .این نمایش در فصل اول اجرای خود پنج شب در فرهنگسرای طوبی به روی صحنه خواهد رفت . فتحیه بقایی ،علی رستمی ،راضیه ذاکری ومجید سرنی زاده بازیگران این نمایش هستند .حضور افتخاری مهدی عطایی دریایی در نمایش و همکاری تعدادی از هنرمندان مطرح تئاتر استان در سایر بخش های این اثر جالب توجه می باشد. سایر عوامل نمایش به شرح ذیل می باشند :

طراح صحنه : عیسی صادقی ، طراح لباس : گل نسا زارعی ،طراحی و اجرای نور : غلامرضا رحیمیان ، حامد رضوانی ،انتخاب موسیقی : ناصر منتظری ،طراح پوستر و بروشور : هما جمشیدی ،طراحی و اجرای گریم : رحیمه ایرانمنش ،منشی صحنه : سارا رنجبر ، پریسا جلالی،مدیر تدارکات : مهدی میرزاده ،ویدئو : رضا غریب زاده دریایی،...

نمایش خانواده وینگفیلد از تاریخ بیست و یکم الی بیست و پنجم آبان ماه ساعت 18:30 در سالن فرهنگ اجرا خواهد شد .

نره جغد پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:46 ب.ظ

یک باغ پرنده ام با تو
پر کَشی
و
پر کُشی را آغازی باش
پیش از صید آخرین تنگه ای که
به نام راستینش
قسم می توان خورد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد