جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

خنده ات را از من نگیر / شعری از نرودا

نان را از من بگیر ، اگر می خواهی ،
هوا را از من بگیر ، اما
خنده ات را نه .
گل سرخ را از من بگیر
سوسنی را که می کاری ،
آبی را که به ناگاه
در شادی تو سرریز می کند ،
موجی ناگهانی از نقره را
که در تو می زاید .
از پس نبردی سخت باز می گردم
با چشمانی خسته که دنیا را دیده است
بی هیچ دگرگونی ،اما خنده ات را که رها می شود
و پرواز کنان در آسمان مرا می جوید
تمامی درهای زندگی را
به رویم می گشاید .
عشق من ، خنده تو در تاریک ترین لحظه ها می شکفد
و اگر دیدی ، به ناگاه خون من بر سنگ فرش خیابان جاری ست
بخند ، زیرا خنده تو برای دستان من
شمشیری است آخته .
خنده تو ، در پاییز
در کنار دریا موج کف آلوده اش را باید برفرازد ،
و در بهاران ، عشق من ،خنده ات را می خواهم
چون گلی که در انتظارش بودم ،گل آبی ، گل سرخ
کشورم که مرا می خواند .
بخند بر شب بر روز ،
  بر ماه ،بخند بر پیچاپیچ
خیابان های جزیره ، بر این پسر بچه کمرو
که دوستت دارد ،
اما آنگاه که چشم میگشایم و میبندم ،
آنگاه که پاهایم می روند و باز می گردند ،
نان را ،
 هوا را ،روشنی را ، بهار را ،
از من بگیر
اما خنده ات را هرگز
تا چشم از دنیا نبندم ...


پابلو نرودا

نظرات 5 + ارسال نظر
طارمی شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:36 ب.ظ

سلام.
چرا دربرابرخبردرگذشت حاج ابراهیم آذرطوس اینقدر بی تفاوت بودید.حداقل میتوانستید یک پیام تسلیت بدهید.وقتی شما اصحاب فرهنگ وهنر اینگونه باشید ازسیاسیون ومسئولین دیگر چه انتظاری میشود داشت؟!

سلام طارمی عزیز
بنده هیچ وقت نسبت به اخبار استان بی تفاوت نبوده ام و نیستم. مگر مسئله خاصی باشد. از قضیه که شما به آن اشاره داشتید هم خبری نداشتم. و اصلن ایشان نمیشناختم. ظاهرن چون این عزیز از دست رفته در حوزه کاری شما هستند شما هم با خبر شدین. سپاس از یادآوری شما

بهشب شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:52 ب.ظ

طارمی عزیز این آقای آذر طوس کیست؟کمی در مورد ایشان بنویسید.به هر حال تسلیت عرض می کنیم.
مجید این شعر خیلی به موقع بود

سپاس بهروز

طارمی یکشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:47 ق.ظ

مرحوم آذرطوس کسی است که باهمتی بلند وعزمی جزم رشته چادرشب بافی منسوخ شده راپس از۴۵سال دوباره درگروگ زنده واحیا کردوعلیرغم کهولت سن ومشکلات فراوان دست از تلاش برنداشتند.پس ازآشنائی با آن مرحوم ودو عزیز دیگری که با اوکارمیکردند تمام سعی ام را میکردم تاحتی المقدور امکان حضور آنها درنمایشگاهها فراهم شودوخداشاهداست که درهمه نمایشگاههاهمچون نگین میدرخشیدند.

سپاس از شما

طارمی یکشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:55 ق.ظ

ضمنامن هم از طریق وبلاگ گروگ تحریرازاین موضوع خبردارشدم.ولی اگرازدست اندرکاران صنایع دستی استان بپرسیدقطعاازارزش کارمهمی که این مرحوم انجام داده بیشترمطلع میشوید.توصیه میکنم حتما این کار راانجام دهید.

Sahar جمعه 2 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 05:11 ب.ظ

, Az shaer chizi benevisid jahat agahii :)

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد