جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

درختان را قطع نکنید

  

 

 

 

 

 

بشر حضور درختان در پیرامونش را دوست دارد و به آن واکنش مثبت نشان می‌دهد، زیرا انسان به صورت غریزی زیبایی را دوست دارد. درختان زندگی انسان را دلپذیرتر و احساس آرامش را در وجود او تقویت می‌کند. بیشتر درختان و درختچه‌ها برای تامین سایه و زیبایی در شهر کاشته می‌شوند اما درختان علاوه بر زیبایی فواید زیادی برای انسان و طبیعت دارند و شاید درخت برای جایی مثل بندرعباس یک ضرورت اجتناب ناپذیر باشد. اما دیروز عصر درختان مقابل سالن فرودگاه بندرعباس را قطع کردند. چند روز پیش هم درختان مقابل صدا و سیما و اداره راه را قطع کرده بودند. من فکر می‌کنم مدیرانی که تصمیم به از بین بردن درختان می‌گیرند حتمن دلایل خیلی محکم و منطقی دارند اما از فواید بی‌اندازه درختان آگاهی چندانی ندارند. از دوستانم می‌خواهم فواید درختان را اینجا ذکر کنند تا هم یادآوری برای خودمان باشد هم آگاهی مدیران در مورد درخت تقویت شود.


پی‌نوشت: عکس‌ها مربوط به درختان فرودگاه بندرعباس است که دیروز قطع شدند.

نظرات 5 + ارسال نظر
دمدمی پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:07 ق.ظ http://daam.blogsky.com

ما همه اینها را در یک راستا می بینیم... کدام راستا؟ عرض می شود: از انجا که ما دچار کسری جمعیت هستیم خب تصمیم گرفته شد طرح افزایش جمعیت اجرا شود. این یکی از مشکلات اساسی مملکت بود که به تلاش مسئولین مردم به زودی حل می شود. ماند ازدیاد درختان در شهر بندرعباس که این مشکل هم الحمدالله طبق اطلاع رسانی شما به زودی حل شده است گویا. فکر کنم دیگر مشکل خاصی نداشته باشیم. البته باید واقع بود همیشه مشکل هست مهم اراده برای حل مشکلات است که وجود دارد!

در همین باره پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:46 ب.ظ

http://radiomona.blogsky.com/1391/07/26/post-123/

ادریس پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:04 ب.ظ http://abi-sourati.blogsky.com

ای مسئول محترم،«ما را به خیر تو امیّد نیست،شر مرسان»!

لاتیدان پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 06:20 ب.ظ

مدیر و مدبر و شجاع و آگاه به زمان...

منا جمعه 28 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:20 ب.ظ http://radiomona.blogsky.com

سپاس از همراهیتان
یکی از فایده های درخت: جذب دی اکسید کربن از اطراف خود است و تولید اکسیژن. یکی از مضرترین گازهای تولید شده توسط بشر که باعث آسیب رساندن به لایه ازون شده است گاز دی اکسید کربن است.
خودتان تا آخرش بخوانید که همین الان هم بیش از حد دی اکسید کربن تولید کرده ایم و با قطع درختان باید به درک و شعور و دانش کسی که مرتکب این عمل وقیح شده شک که نه!
یقین 100% پیدا کرد.

سپاس

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد