جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

نگاهی به آلبوم "روزون رفته" ناصر منتظری

آلبوم "روزون رفته" ناصر منتظری قرار بود اسفند سال گذشته به صورت رسمی توسط نشر ماه‌ریز در ایران منتشر شود اما به دلیل نامعلومی این آلبوم  مهر ماه سال جاری در سایت Apple منتشر شد. نزدیک به دو ماه از انتشار این آلبوم گذشته و نبودن مبادلات بین المللی در ایران برای خرید مجازی بهانه‌ای شد تا خیلی از دوست‌داران منتظری موفق به شنیدن این آلبوم نشوند. آلبوم "روزون رفته" را می‌توان یکی از حرفه‌ای‌ترین آلبوم‌های موسیقی در هرمزگان دانست.

 ترانه‌های این آلبوم همگی از سروده های منصفی است. ترانه‌هایی که در بستر خود دغدغه‌های اجتماعی این جغرافیا را بازگو می‌کند و آرام و ساده از تنهایی انسان معاصر با تو سخن می‌گوید, بی‌آنکه شعار زده شود سیاست را به چالش می کشد و جهانی آرمانی را برایت به تصویر می کشد و در خلوت‌های عاشقانه‌اش تو را مهمان می‌کند. کسانی که ترانه‌های آشنای منصفی را شنیده‌اند وقتی با ترانه‌های آلبوم "روزون رفته" برخورد می‌کنند متوجه یک رشد مثال زدنی در ترانه‌سرایی منصفی خواهند شد. می‌شود گفت تمامی ترانه‌های انتخاب شده در محدودی زمانی می‌باشد که ترانه‌سرا دارای جهان بینی خاص خودش است و سرایش زلالی دارد.

ناصر منتظری، منصفی را خوب می‌شناسد. این را می‌شود از آهنگ‌سازی که برای این ترانه‌ها داشته فهمید. کاملن هوشمندانه و دقیق روی آهنگ‌ها کار شده بدون آنکه چیز اضافه‌ای در کار باشد. به همان گیرایی و سادگی که خود منصفی می‌ساخت. سازهای استفاده شده در "روزون رفته" رنگ‌بندی خاصی دارد و  اگر چه غربی هستند اما با موسیقی رامی غریبه نیستند. در این آلبوم از برخورد حرفه‌ای آهنگساز در ترکیب موسیقی جز و فلامنکو، با ترانه‌هایی بندرعباسی لذت خواهید برد. "روزون رفته" اولین آلبوم رسمی ناصر منتظری است که هشت تراک دارد. خوانندگی، آهنگ‌سازی و تنظیم موسیقی را خود منتظری انجام داده و حسین کمانی و محمد آزمند با او همکاری نزدیکی داشته‌اند. از ناصر منتظری به خاطر همه‌ی تلاشی که برای مهیا کردن این آلبوم شنیدنی داشته سپاسگزارم.

در همین باره:

حرف های ناصر منتظری در مورد انتشار آلبوم: +

مصاحبه با ناصر منتظری: +

نظرات 6 + ارسال نظر
حامد شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:42 ق.ظ

شایعاتی در این مورد که آلبوم مجوز پخش نگرفته است شایع شده است ، آیا صحت دارد؟

زنگی شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:49 ب.ظ http://barzangi.blogsky.com

کاستی کاملا با احساس و آکادمیک.

m.akbarizadeh.k شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ب.ظ http://oneshut.loxblog.com/

سپاس از آقای منتظری و همچنین شما برای اطلاع رسانی

تیگار یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:27 ق.ظ http://teygar.blogfa.com

” تنها سگ اولی می داند چرا پارس می کند، مکبث” اثر برگزیده جشنواره ”شب های مسکو”

احسان ن یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 ق.ظ


مم نونم, چطور میتوان گوش داد؟

از سایت اپل. لینکش امنهادن

مهدخت پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:22 ب.ظ http://pakshodim.blogfa.com

سلام

این آدرس وبلاگمه
دبیری نیا

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد