جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

حرکت خوب مدیر جدید فرهنگ و ارشاد هرمزگان

"مینو گلستونن " و او از همین گلستان بلند شد تا افتخاری دیگر را برای  هنر این استان رقم بزند.

نام جفتی در این منطقه با نام خالوقنبر گره خورده و او بی شک یکی از پر آوازه ترین جفتی نوازهای کشور است، هر چند در کنار آن دستی در ترانه سرایی و آهنگ سازی هم دارد .

قنبر راستگو پس از بارها کسب مدارج ملی و بین المللی اینبار در بازگشت از جشن خانه موسیقی ایران در فرودگاه بندرعباس مورد استقبال مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  و جمعی دیگر از مسئولین استان قرار گرفت .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تقدیر از جایگاه این هنرمند هرمزگانی، برنامه تکریم از هنرمندان پیشکسوت استان را از برنامه های جدی سازمان در دوره مدیریت خود شمرد .

علیرضا درویش نژاد در ادامه به ضرورت حفظ شان چهره های فرهنگی و هنری تاکید کرد و افزود : قنبر راستگو هنر و حنجره اش را وقف مردم کرده است و این باور بسیار قوی است که صدا و هنر او بی نظیر است و این وظیفه ماست تا برای ماندگاری این هنر و همچنین حفظ شان این هنرمند بستر را مساعد کنیم.

قنبر راستگو در حال دریافت تندیس جشن خانه موسیقی ایران


وی ادامه داد : از امروز به بعد برای تحقق این مهم این پیشکسوت هنر استان تنها به تدریس تجربی هنر خود به هنرآموزان می پردازد.

مدیر کل حاضر که علاوه بر سابقه مدیریتی، سوابق هنری و مطبوعاتی بسیاری را در پرونده خود دارد حمایت از هنرمندان به خصوص پیشکسوتان و حفظ شان شغلی آنها را از وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و تصریح کرد : کوتاهی کردن در این مهم لطمات جبران ناپذیری را به فضای هنر استان وارد می کند .

درویش نژاد آرزوی خود را موفقیت هنرمندان و چهره های فرهنگی استان خواند و گفت: بی شک حمایت اداره و مردم از هنرمندان به فضای توسعه پایدار و همچنین توسعه اقتصادی کمک در خور توجهی می کند .

علیرضا درویش نژاد استقبال مردم از هنر استان را یک سند فرهنگی مهم تلقی کرد و تحقق آن را وظیفه  و دغدغه اصلی خود در دوران مدیریتش خواند.

هرچند دلمان برای دیدن لبخندهای خالو قنبر در راهروهای اداره ارشاد تنگ می شود اما جای بسیار خرسندی ست که این هنرمند بزرگ بعد از سالهای به جایگاه شغلی که استحقاقش را دارد رسیده و این هنربومی به این شیوه در نسل های آینده نیز استمرار می یابد .

بعد از نشت چندساعته هم اندیشی با هنرمندان تاتر استان و این اقدام هنردوستانه مدیرکل به نظر می رسد تغییرات خوشنود کننده ای انتظار هنر استان را می کشد .

نظرات 1 + ارسال نظر
امیرحسین شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:46 ق.ظ

تشکر از اطلاع رسانی و گذاشتن این مطلب خوب مجید. امیدواریم که بعد از گذشت این همه سال یه جایگاه خوب به خالو قنبر بدن و بزارن با خیال راحت به آموزش و عرضه هنرش برسه.

ظاهرن در حال حاضر فقط آموزش جفتی در فرهنگسرای طوبا تنها کار رسمیشه...سپاس امیر عزیز

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد