جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

بخشی از صحبت های زائری در برنامه «دیروز، امروز، فردا»"

محمدرضا زائری فرزند غلامعباس زائری استاندار و نماینده پیشین هرمزگان است که با سخنرانی های شبه روشنفکری اش در چند سال اخیر توانسته مخاطبان قابل توجهی بدست بیاورد. زائری کارشناس ارشد فلسفه می باشد که چندین کتاب با موضوعات مذهبی منتشر کرده است. بخشی از صحبت های او در برنامه "دیروز، امروز، فردا" شبکه سه سیما را در ادامه بخوانید:
  • دیروز ولنتاین بود، گزارشی داریم که دیروز افرادی به فروشگاه می‌رفتند و 4 میلیون تومان پول شکلات می‌دادند تا به دوست دختر یا دوست پسرشان هدیه کنند. باید دید در جامعه ما چه خبر است؟ در دوره اول مجلس، نمایندگان یک ریال هم خرج تبلیغات نمی‌کردند اما الان میلیاردی خرج می‌کنند، باید دید در جامعه چه خبر است؟ باید بپذیریم وزارت ارشاد مشکل نیست. مشکل مجوز دادن وزارت ارشاد به یک خواننده زن نیست. فرد می توانند آهنگ همان خواننده را در اینترنت گوش دهد. اتفاقات دارد در تبلیغات بازرگانی می‌افتد. 

  • بعضی چیزها به کروات و چفیه ربطی ندارد؛ اگر آدم تخصص نداشت به درد نمی خورد. وقتی من ماشینم خراب می‌شود و کنار خیابان با زن و بچه می‌ایستم و کسی کمکم نمی‌کند، دیگر فرقی ندارد او (آن متخصص) در ماشینش گوگوش گوش دهد یا حاج منصور ارضی.

  • پنجاه سال پیش اگر چیزی از تلویزیون گفته نمی‌شد، مردم آن را نمی‌فهمیدند نه الان. امروز دیگر این چیزها و پارازیت و فیلتر جواب نمی‌دهد. ما تا وقتی براساس دیدگاهی که قرن‌ها است، وجود دارد که حاکمیت با دستور خودش می‌تواند تاثیرگذار باشد، پیش می‌رویم، نمی‌توانیم تاثیرگذار باشیم.

  •  در اول انقلاب جریانی بود که مردم را به مسجد می‌کشاند ولی الان دیگر این جریان به دلایلی آن کشش را ندارد.

  •  زن جنایتکار در دادگاه‌ها با چادر است. به این توجه نداریم که گداها در خیابان با چادر هستند. مشکلات فرهنگی ما جای دیگری است. ما از آموزش و پرورش نگرانیم. با وجود این همه نگرانی در مورد آموزش‌ و پرورش ببینید بودجه‌اش چقدر است؟ بودجه انجمن‌اسلامی‌های دانش‌آموزی ما را بودجه نهادهای فرهنگی دیگر مقایسه کنید.


  •  مسئول فرهنگی که صبح تا شب در اتاق خودش هست و بولتن می‌خواند و هیچ ارتباطی با جامعه ندارد، چگونه می‌خواهد مشکلات فرهنگی را برطرف کند؟ متاسفانه مسئولی که نه نشریه منتشر کرده است، نه فیلم ساخته و نه هیچ کار فرهنگی دیگری انجام داده و خودش می‌گوید تمام هفته از اتاقش بیرون نمی‌رود، سرنوشت جامعه را در دست گرفته است.

  •  در زمینه فرهنگ امیدوارم همانطور که در علم نانو و علوم هسته‌ای پیشرفت کردیم در حوزه فرهنگ هم دکتر علی محمدی‌ و احمدی روشن‌هایی داریم که فرهنگ را پیش می‌برند. البته برای مقابله با انها دیگر ترورشان نمی‌کنند بلکه انقدر آنها را به مسائل حاشیه‌ای درگیر می‎کنند که تمام مسئله آنها مسائل حاشیه‌ای شود که آخر ماه دستمزد کارمندهایشان را چگونه بدهند و پول کاغذ از کجا بیاورند.


  •  رئیس جمهور آمریکا زمانی گفته بود که سرنوشت جامعه ما در کلاس‌های درس رقم می‌خورد. شما وضعیت آموزش و پرورش ما را ببینید. معلم باید حقوق کافی داشته باشد. طبق قوانین اسلام شهروند مومن باید با 8 ساعت کار بتواند زندگی‌اش را تامین کند تا بعد از آن سراغ دین، فرهنگ و خانواده برود اما زیرساخت‌های اقتصادی جامعه ما درست نیست و افراد باید 3 شیفت کار کنند و نمی‌تواند به قرآن و نماز فکر کند. 

  •  وقتی فساد و رشوه و ربا کل جامعه را گرفت، دیگر نمی‌توانم از موعظه حرف بزنم، موعظه اثری ندارد.


  • از یک طرف دزد آمده و خانه را می زند و ما اینگونه نشسته‎ایم. دختر در پارک است، پسر معتاد و بی کار است، سن فحشا امده پایین و ... بعد مسئول فرهنگی به من می‎گوید لبخند بزن. 




منبع: تابناک

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد