جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

چند خط درباره ی "قبل بعد"

نمایشگاه "قبل بعد" اگر چه با تعداد کمی عکس بر پا شد اما ویژگی های یک نمایشگاه  حرفه ای عکس را داشت. ایده و طرح، چیدمان و نورپردازی،‌ چاپ خوب، caption مناسب برای آثار ارائه شده و البته برخورد شایسته متولیان با بازدیدکنندگان نشان می داد که در فضای جدی هنری قرار گرفته اید. 
آثار ارائه شده در این نمایشگاه توسط افراد صاحب نام عرصه هنر استان هرمزگان تهیه شده بود؛ نام های چون: حسن بردال، عبدالحسین رضوانی، مرتضی نیک نهاد، موسا محتشمی راد، بهنام ذاکری، مهدی مرادی زاده و حسن اکبرنژاد که هر کدام سوابق و تجارب گوناگون نمایشگاهی را در کارنامه هنری شان دارند. 
نیک نهاد به عنوان یکی از متولیان قبل بعد می گوید: «این نمایشگاه با ارائه آثار هفت عکاس بر اساس یک مفهوم از قبل تعیین شده برپا می‌شود که هر کدام از این هنرمندان دیدگاه‌های خود را در قالب یک اثر به نمایش می‌گذارند. یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه ارائهٔ آثاری است که تنها برای موضوع همین نمایشگاه خلق شده و پیش از این در جایی ارائه نشده‌اند.» 
به نظر می آید به دلیل بدیع بودن چنین حرکت هایی، آثار ارائه شده به پختگی مورد نظر نرسیده و آثار ارائه شده دچار هیجان تجربه گرایی می باشند و در انتقال مفهوم، شعاری عمل کرده اند. 
برخی از آثار ارائه شده نیز از اجرای نامناسب تکنیک های عکاسی رنج می برد و اجرای تکنیک های بکار رفته در این آثار با مفهوم عکس یکی و حل نشده بود. 
بزرگی می گوید: هیچ پزشکی واقعاً زبردست نیست مگر اینکه یک یا دو مریض را کشته باشد. 
به هر حال جای چنین نمایشگاه هایی در هرمزگان خالی بود. آثاری که بتواند هدفمند تولید شوند و دریچه ی تازه ای را  به روی مردم و جامعه باز کنند ارزشمند و قابل ستایش اند.   
مرتضا نیک نهاد و حسن بردال در طول این سال ها نشان داده اند که می توانند صدای تازه ای را به گوش مردم برسانند. 
با آرزوی موفقیت برای همه کسانی که صادقانه برای هنر هرمزگان تلاش می کنند... 

در همین باره: [لینک]
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد