جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

صف‌ی به بلندی لوله‌ی گاز سرخون

این صف که خوب است. ما الان زرنگ‌ترین رانندگانی هستیم که توانسته‌ایم زودتر از بقیه به اینجا بیائیم. اگر ساعت ده‌ونیم یازده بیائید با صفی به درازی لوله‌ی گاز سرخون روبه‌رو می‌شوید.این حرف‌های یک راننده در صف گاز CNG است که ساعت7 خانه را به قصد کرایه‌کشی و کار ترک می‌کند و موقع افطار به خانه‌اش برمی‌گردد و باز...می‌گوید خون‌م به جوش می‌آید وقتی می‌بینم لوله‌ی گاز از زیر پایمان رد شده و وضعیت جایگاه‌های سوخت‌مان این است. همین آقای راننده در صف، وقتی من به آن‌جا رسیدم و دوربینم را به قصد عکاسی از صف بیرون آوردم گفت: شما از صدا وسیما آمده‌اید...؟گفتم: نه از ...گفت : شما همه‌تان مثل همین...! همیشه به نفع مسئولین می‌نویسین...همیشه دروغ...هیچ چیز را همان طور که هست نمی‌گوئید ...ولی شما کارتان همین است، که به درد مردم بخورید... با خودم گفتم چه گستاخ است مردک !...دارد کارم را به من یاد می‌دهد...داشتم از صف بلند گاز عکاسی می‌کردم که یکی یکی نزدیک می‌شدند و گله و شکایت خود را می‌گفتند. بندرعباس دو جایگاه CNG دارد که هر کدام هشت نازل دارند و تنها نیم‌ی از این نازل‌ها سالم‌اند و کار می‌کنند. یعنی عملا بندرعباس با هشت نازل کار سوخت‌رسانی به خودروهای دو گانه سوز را انجام می‌دهد. کم‌کم برتعداد رانندگان معترض افزوده می‌شد و گله‌ها بیشتر. نمی‌دانم چرا به من که ظاهرا هیچ کاره بودم این حرف‌ها را می‌زدند. شاید فقط گوشی می‌خواستند تا این گله های مانده در دلشان را خالی کنند، و شاید هم دردی رنجی از وضیت موجودشان بود. کم‌کم از ایستادنم در آن‌جا راضی می‌شدم .آن‌ها خیلی راحت مشکلات‌شان را بازگو می‌کردند. حتی مشکلات خانوادگی‌شان را. مثلا یکی‌شان می‌گفت : همسرم می‌گوید که تو در خیابان کار نمی‌کنی و معلوم نیست کجا می‌روی...قبلاروزی(...)کار می‌کردی و الان(...). می‌گفتند بندرعباس دو جایگاه دارد که هر کدام چهار نازل از کار افتاده دارند و چهار نازل سالم هم بین خودروهای شخصی و تاکسی‌ها تقسیم می‌شود. می‌گفتند به دلیل افت فشار پمپ، هم گاز به اندازه کافی در مخزن نمی‌رود و هم هر ماشین برای سوخت‌گیری چهار تا پنج دقیقه معطل می‌شود. در آن ساعت که من آن‌جا بودم یعنی هشت و نیم صبح 30 ماشین درصف بودند. نفر سی‌ام بعد از دو ساعت باک ماشین‌ی را پر می‌کند که بعد از دو ساعت کرایه‌کشی (برای تاکسی‌داران)خالی می‌شود و نیاز به بنزین لیتری 300 تومان (البته در بازار سیاه) و یا گاز CNG و باالجبار همان صف طویل... و این در حالی است که روز به روز برتعداد ماشین‌های دوگانه‌سوز افزوده می‌شود و وضعیت سوخت‌رسانی بی‌کیفیت‌تر از قبل. مگر چند وقت از افتتاح این جایگاه‌ها می‌رود که نیم‌ی از آنها کار نمی‌کنند؟! رانندگان برای پر کردن مخزن گاز اتومبیل‌شان دو ساعت به بالا زیر آفتاب داغ بندرعباس، کنار خیابانی که هیچ سایه‌ای ندارد، انتظار گازی را می‌کشند که منبع آن در شهر خودشان است و سهم آن‌ها از این نعمت خدادادی چنین است! روزانه چقدر وقت جلوی جایگاهCNG به هدر می‌رود و تاکسی داران با چه اعصابی مسافران شهرگرم بندرعباس را جا‌به‌جا می‌کنند و مردم با چه اعصابی در این شهر زندگی...؟

اما در آخر فکر کردم که هر آدمی به‌درد مردم شهرش بخورد بد هم نیست.

نظرات 7 + ارسال نظر
فرشته مرگ سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 07:55 ب.ظ

در این جا باید گفت زده باد زاپاتا

چوک سورو سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 10:44 ب.ظ http://suru.blogsky.com

سیاورشن سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:02 ب.ظ http://siavarshan.blogsky.com/

درود بر تو. علاوه بر نکته‌ی خوبی که اشاره کرده ای تایپ کردن نوشته ات هم خیلی بهتر شده...این لینک را هم بخوان
http://www.khabgard.com/?id=1564547662

چوک سورو سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:06 ب.ظ http://sueu.blogsky.com

سلام خالو

اترسوم اخرش فشار خون بگیری از این همه غر زدن ولش بکن با با اگر مردم ناراضی هسترن که دادشون در شاهوند وقتی تورم ۳۰٪ و گرانی تحمل اکنند وقتی بی ابی و بی برقی تحمل اکنند بی گازی هم اتونن تحمل بکنند . مردم که برای خربزه و گاز و برق انقلاب نکرده اند مردم برای اسلام انقلاب کردند و به ارزوی دیرینه شون رسیده اند انشا الله در دنیای اخرت اب برق و گاز مجانی در اختیار ه همه قرار خواهد گرفت و نیازی نیست که تو صف معطل باشند .
فعلا با گاز بندر بگذار خانه های شهر سریجان کرمان و رفسنجان لوله کشی گردد چون مردم این شهر ها به بی برقی و بی گازی و تو صف ایستادن عادت ندارند ولی ما مردم هرمزگان پوست کلفت شده ایم و بید نیستیم که از هر مشکلی بلرزیم سر اسلام عزیز سلامت همه مشکلات به جان می کشیم و در کنار دولت هفتم هشتم نهم دهم و الا اخر خواهیم ایستاد .
چغد بازی در میار یک صلوات هاده همه چی درست ابو

کل موک چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:57 ق.ظ http://kalmookagha.blogfa.com/

سلام دوست عزیزم. نظریه ایست که میگوید: نفت٬ باعث و بانی همهء بدبختی های ایران است. شاید این نظریه را بتوان به نوعی به استانهای نفتخیز جنوب نیز تسری داد. ازلطفتان به جهت لینک کلموک سپاسگذارم. حقش بود اطلاع میدادید تا زودتر ازاینها سلامتان را پاسخ گویم. موفق و پیروز باشید ...

رحیمیان چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:57 ق.ظ http://www.rahimian.blogsky.com/

سلام
هرچه بنویسی
هرچه داد بزنیم
هرکاری که بکنیم
همیطورن درست نابوت
مگه ای که یه انقلاب دگه بکنیم او هم از نوع ...
گازی ... برقی ... آبی ... و ...
جلو زورگو هو ووستیم.
پایدار بشی.

دخت دیریا سه‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 04:41 ب.ظ

مردم هم دنبال طرحوی مزخرف ای دولت باید بدون . باید بی خیالش بشی وگرنه به خودت نابود اکنی نه اوشو.
اوخنه آم آم اوش گهه رنی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد