جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

به "بالاترین جای دنیا" نگاه کن!


تئاتر"بالاترین جای دنیا" به کارگردانی ایسا صادقی در بیست و سومین جشنواره تئاتر استان هرمزگان شهرستان رودان به اجرا در آمد. صادقی متولد 1360 بندرعباس است که پیش از این نمایشهای: ما بر می‌گردیم1379،سرزمین آدمک‌های مقوایی1380،مگس‌های مردار1385،سایه‌های سرد ته دریاچه1386را به روی صحنه برده است. در همه این نمایش‌های علاقه صادقی به تئاتر آرتو(تئاتر شقاوت) به چشم می‌خورد. اما نمایش اخیر بیش از تئاترهای قبلی صادقی مولفه‌های تئاتر به شیوه آرتو  را داراست. حذف دیالوگ،تئاتر مبتنی بر بدن،هدف گرفتن احساس بیننده و کاتارسیس.
 "بالاترین جای دنیا" با ظرافت خاصی در قالب خشن تئاتر آرتو جا می‌شود، استقلال جغرافیایی‌اش را حفظ می‌کند و در پی پیدا کردن کردن پازل‌های گم شده این نوع تئاتر است. اگر چه بضاعت اندک سالن نمایش رودان باعث شده تا نمایش آنگونه که شایسته است به اجرا در نیاید اما بسیاری از تماشاگران تئاتر را پسندیدند. امروز اختتامیه جشنواره است،امیدوارم کاری که لیاقت برگزیده شدن را دارد انتخاب شود.
عکس: مجید جمشیدی
گزارش تصویری: +

چهار سالگی جغد بندری


امروز "جغد بندری" چهار ساله شد. از دوستانی که کمک کرده اند تا بتوانم این صفحه را  همیشه بروز کنم سپاسگزارم. این صفحه متعلق به همه ی دوستانی است که آن را می خوانند. همیشه تلاش کرده ام این صفحه برای هرمزگان و بندرعباس باشد. اما گاهی وارد شدن مسائل ملی و جهان هم به این صفحه ضرورت داشته. به هر حال خوشحالم که این صفحه فیلتر نشده و می توانم همچنان بروزش کنم. 

خور محله اوزی‌ها مداوا می‌شود

 

بعد از اینکه گزارش تصویری دردناکی از وضعیت خور محله اوزی‌های بندرعباس در این صفحه[لینک] منتشر شد برخی از دستگاه‌های حکومتی به فکر افتادند و  تقریبن هر روز (نیروی انتظامی) به این محل سرکشی می‌کنند. امروز هم شهرداری منطقه با بیل و کلنگش آمده بود و این خور را آب جارو کرد. راستی وبلاگ‌های چقدر می‌توانند برای بهبود وضعیت شهری تاثیرگذار باشند؟ 

عکس: مجید جمشیدی

فاطمه مدنی یکی از 14 دختر برگزیده هرمزگان

فاطمه مدنی یکی از 14 دختری بود که استانداری هرمزگان به عنوان دختر برتر هرمزگان معرفی کرد. مدنی  کارشناسی ارشد خودش را از دانشگاه تهران اخذ کرده. کسب دیپلم افتخار در بخش پژوهش از دهمین جشنواره سراسری تئاتر. ترجمه کتاب "تماشاگران تئاتر". ترجمه نمایشنامه "دیوارها و آنتیگونه خشمگین" و ترجمه و گردآوری بخش "تئاتر در مجلات دنیا" از دیگر فعالیت های فاطمه مدنی است.

تی‌تووک راهی ارمنستان می شود

 

گروه تئاتر تی‌تووک فردا برای اجرای نمایش "تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث" راهی ارمنستان می شود. این نمایش سال ۸۸ در بخش تجربه‌های نو جشنواره تئاتر فجر به اجرا در آمده بود. این گروه که به دلایلی نتوانست تابستان امسال برای اجرای نمایش به فرانسه برود حالا برای اجرای نمایش راهی ارمنستان می شود . با آرزوی موفقیت برای این گروه هرمزگانی 

عکس:‌منصور نعیمی

لوح سپاس "شهروند فداکار" برای خانواده زنده یاد عبدالله ژیانفر

 

امروز در همایش روز آتش‌نشانی از خانواده زنده یاد عبدالله ژیانفر به عنوان شهروند فداکار تقدیر شد. چندی پیش عبدالله ژیانفر در یک حرکت جسورانه از جان خود گذشت تا جان دو نوجوان را نجات دهد[لینک]. ابراهیم ژیانفر فرزند ارشد زنده یاد  عبدالله ژیانفر؛ به نیابت از طرف خانواده ژیانفر به روی سن رفت و لوح سپاس را از دستان رضایی معاون عمرانی استانداری گرفت. این حرکت سازمان آتش نشانی هرمزگان که فرجام دانش مدیریت آن را به عهده دارد؛ روحیه فداکاری شهروندان هرمزگانی را تقویت می‌کند. امیدوارم این عمل سازمان آتش‌نشانی یادآوری باشد برای شهرداری بندرعباس تا برای زنده ماندن خاطره‌ی این عزیز از دست رفته کاری اساسی انجام دهد. 

عکس:‌مجید جمشیدی

آرایش سیاسی جدید بعد از تودیع هاشمی تختی

 

عزل هاشمی تختی همچنان با حاشیه‌هایی همراه است.  عصر امروز (چهارشنبه)جماعت زیادی به حمایت از استاندار سابق هرمزگان(حسین هاشمی‌تختی) در مسجد قدس بندرعباس گرد هم آمدند. از ورزشکارها تا روحانیون و  شخصیت‌های سیاسی در این جمع حضور داشتند. لبخندان یکی از سخنران‌های این مراسم بود که مانند مراسم تودیع هاشمی حمایت‌های زیادی از  استاندار سابق هرمزگان کرد. آرایش سیاسی جدیدی این بین به چشم می‌خورد که در نوع خود جالب توجه بود. با توجه به انتخابات آینده مجلس این آرایش سیاسی جدید می‌تواند تاثیر به سزایی در نتیجه آن داشته باشد. شخصیت‌های مانند:‌ 

مهدی رضائی سردره:‌[معاون عمرانی استانداری هرمزگان؛فرزند محمد رضایی سردره نماینده سابق مردم هرمزگان] 

عباس امینی: [فرماندار بندرعباس و رئیس پیشین آموزش و پرورش ناحیه ۲ بندرعباس]  

علی مریدی‌زاده: [مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان]  

محمدصادق وجدانی: [مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان]

عبدالحمید حمزه‌پور: [مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان] 

رسول دهقان:‌ [دبیر شورای ترافیک استان هرمزگان] 

ابوالفضل فانی: [مدیر کل دفتر فنی استانداری هرمزگان]

محمد مریدی‌زاده: [قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان]  

پرویز سالاری:‌ [معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان] 

ابوالقاسم جراره: [مدیرکل سابق سیاسی و انتخابات استانداری هرمزگان و رئیس پیشین سازمان ملی جوانان هرمزگان] 

محمدعلی لبخندان: [رئیس جامعه روحانیون هرمزگان] 

محمد جواد سلطان‌زاده:‌ [شهردار بندرعباس] 

حبیب بهادری: [معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس] 

 جمشید رئیسی: [رئیس شورای شهر بندرعباس] 

کیانوش جهانبخش:‌ [رئیس انجمن موسیقی هرمزگان]

عبدالرضا بنی‌نعیم:‌[عضو شورای شهر بندرعباس] 

علی علامه‌زاده:‌ [مشاور عالی استاندار هرمزگان] 

علیرضا خورشیدزاده: [سردبیر روزنامه صبح ساحل]  

محمد مهدی جهانبخش: [معاون ورزشی اداره کل تربیت بدنی هرمزگان] 

 جماعت اهل سنت هرمزگان و برخی‌های دیگر در این جمع حضور داشتند که با این حرکت حمایت خود را از حسین هاشمی تختی ابراز داشتند.

گزارش تصویری از خور محله اوزی‌ها

  

چندی پیش در همین صفحه یادداشتی درباره خور محله اوزی‌های بندرعباس نوشتم[لینک]. این خور دقیق پشت یک هنرستان واقع شده که بچه‌های 14 و 15 ساله از آن مسیر به مدرسه می‌روند. هر روز صبح با این صحنه‌های دردآور مواجه می‌شوند و ناگزیر تحت تاثیر وضعیت زندگی این انسان‌ها می‌شوند. با دیدن این تصاویر سلامت روحی نوجوان‌ها و حتا بزرگترها به خطر می‌افتد. امیدورام دستگاه‌های ذیربط هر چه زودتر چاره‌ای بی‌اندیشند.  

گزارش تصویری به نام "زندگی سگی" که از زندگی انسان‌هایی است که در این محل کثیف زندگی می‌کنند را اینجا ببینید.  

عکس‌ها از مجید جمشیدی