جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

هفت بن بست

هفت بن بست

هفت گٍل گرفته در

صدایی ندارد.

نشست برای آلبوم خیال...

سر ظهر بود که مسجی از دوست عزیزم محمد سایبانی دریافت کردم. نشست واگشایی (خیال)آلبوم موزیک محمد شهسواری بیست و نه فروردین هشت شب.فرهنگسرای طوبا...

دیدار اعضای خانه مطبوعات با نعیم آبادی

امروز اعضای خانه مطبوعات استان با نعیم آبادی نماینده ولی فقیه دیدار کردند. موضوع ملاقات پیگیری مسائلی بود که در این یک ماه اخیر دامن گیر خبرنگاران بندرعباس شده بود. نماینده مردم استان در مجلس خبرگان قول مساعد دادند که پیگیری لازم را انجام داده و تذکر لازم را بدهند.

احمد حبیب‌زاده در کما...

احمد حبیب‌زاده پیشکسوت عرصه تئاتر هرمزگان و رئیس انجمن نمایش هرمزگان اکنون در حالت کما روی تخت‌های بیمارستان شهید محمدی به سر می‌برد. از دوستان عزیزم می‌خواهم تا برای بهبودی هنرمند شهرمان دعا کنند!

پایان برکه گرد ...

 

برکه گرد نفسهای آخر را در کالبد نیمه جان کهنه‌اش می‌کشد. بعد از آنکه زلزله قسمت‌های زیادی از این بنای تاریخی را ویران کرد میراث فرهنگی به فکر این افتاد که بد هم نیست این بنای که جزئی از خاطره بندرعباسی‌ها است را بازسازی کند. پارسال یادم هست به آنجا رفتم. هنوز قسمت خیلی کمی از این بنا خراب شده بود، ولی کسی به فکر بازسازی‌اش نبود. حالا گچ و سیمان آورده‌اند تا برکه‌گرد جدیدی آنجا بنا کنند، چون چیزی از آن برکه‌گرد قدیمی نمانده است. امیدوارم بلایی که سر برکه‌گرد آمد گریبان‌گیر سایر بناهای تاریخی بندرعباس نشود.

ادامه مطلب ...

مراسم تجلیل از خبرنگاران با تحقیر آنان خاتمه یافت!

امروز مراسمی به عنوان تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت در سالن ابوریحان بیمارستان شهید محمدی برگزار شد. این جلسه با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی و معاونانش و نیز ریاست خانه مطبوعات و رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی هرمزگان و حدود سی خبرنگار بندرعباسی در حال برگزاری بود که با توهین صریح معاون بهداشت دانشگاه  جلسه نیمه‌کاره رها شد و خبرنگاران جلسه را ترک کردند. اصل داستان از ماجرای خبر مسومیت توسط مرغ آغاز شد. مدنی معاون بهداشت دانشگاه گفت: خبرنگاران قد کشیده‌اند اما منطق ندارند...الان چند تا الف بچه می‌خواهند با انتشار این گونه خبرها نظام را زیر سئوال ببرند!!! مدنی که حسابی از کوره در رفته بود چیزی نمانده بود که دشنام ناموسی نثار خبرنگاران کند. خبرنگاران که منتظر تجلیل از زحماتشان بودند فورا جلسه را ترک کردند تا دشنام‌های بدتر را نشنوند. بعد از آنکه گارد اسکله باهنر خبرنگار خبرگزاری فارس را مورد ضرب شتم قرار داده بود، این دومین برخورد جدی با خبرنگاران در سال جدید است. واقعا سالی که نیکوست از بهارش پیداست؟!


در همین باره:  +

یاد هنرمندان رفته در بهشت زهرا

روز پنجشنبه ساعت۵ هنرمندان استان یاد هنرمندان را در سال جدید گرامی می دارند. قرار بر این شده است که هنرمندان درست در ساعت ۵ عصر در بهشت زهرای باغو جمع شوند و بر خاک هنرمندانی چون ابراهیم منصفی، حسن کرمی،صالح سنگبر،ناصر عبداللهی، احمد قاسمی، ساجده کشمیری و ....فاتحه بفرستند و در ماه اول سال جدید دیداری نو کنند!

دو کشته و ده ها مسموم،قربانیان مشروب دست ساز

تراژدی قربانی گرفتن مشروب دست ساز در هرمزگان بار دیگر تکرار شد. این بار هم جوان، این بار هم کشته، و تکرار دیگر باره اش در آینده...

مشروب دست ساز (عرق سگی) دو کشته و چند جوان دیگر را روانه بیمارستان کرد. حادثه در سیرمند یکی از روستاهای اطراف حاجی آباد رخ داد. این در حالی است که سال قبل نیز به دلیل مشابه ی چند جوان بندرعباسی کشته شده بودند یا بینایی شان را از دست دادند. یکی از کشته شدگان حادثه اخیر جوانی 19 ساله که 4 روز پیش فوت شده و جوان 20 ساله دیروز دار فانی را وداع گفت. به گفتی یکی از نزدیکان هر دو جوان چشم هایشان از حدقه بیرون آمده بود و دکتر درمانگاه حاجی آباد هم امیدی به زنده ماندن شان نداشت.

پیشنهاد برای انجمن موسیقی

در این چند ماه اخیر دو آلبوم موسیقی از دو خواننده بندرعباسی منتشر شد. آلبوم "خیال" از محمد شهسواری و "درد مه" از محسن آزادبخش. همچنین سال پیش از دیگر خواننده بندرعباسی آلبوم‌هایی منتشر شد. از آنجایی که تب موسیقی بندرعباس بالاست و لقب پایتخت موسیقی کشور را یدک می‌کشیم و هنرمندانی در این خاک زندگی می‌کنند که صاحب نظر و کارشناس عرصه‌اند، لازم است که در حد و اندازه های این نام بمانیم. اگر که فرصتی فراهم آید بعد از انتشار آلبوم ها جلسه نقد و بررسی برای آثار تولید شده و با حضور صاحبان اثر ، کارشناسان و دوستداران موسیقی برگزار شود می تواند هم آموزشی برای اهل موسیقی شود و هم صاحب اثر نقاط قوت و ضعف خود را دریابد و در نتیجه در کارهای بعدی بهتر از پیش ظاهر شود. انجمن موسیقی می تواند با برگزاری این جلسات گستره کار خود را بالا ببرد و در خروجی آلبوم های موسیقی که به نام بندرعباس هستند تاثیرگذار باشد.

ضرب شتم خبرنگار بندرعباسی!

یکی از خبرنگاران بندرعباسی مورد ضرب شتم گارد ویژه اسکله باهنر قرار گرقت. این حادثه مربوط به روزی است که کشتی توریستی امریکایی وارد بندرعباس شد. موضوع بحث عکاسی کردن خبرنگار از کشتی بوده است. این در حالی است که همه خبرنگارانی که آنجا حضور داشتند دعوت نامه دریافت کرده بودند.