جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

۲...

چن روزه که می‌خوام درباره جشنواره لیوا چیزی بنویسم اما یا تنبلی می‌کنم یا  فرصت نمیشه...حالا کنسرت هادی آرمین‌ام بهش اضافه شده...

کی باور می‌کنه که ستاد احمدی نژاد مردمی ...

کی باور می‌کنه که ستاد احمدی نژاد مردمی و هیچگونه حمایت احمدی نژادانه ازش نمیشه ...؟!

برگزاری مسابقات ورزشی در زندان بندرعباس

برگزاری مسابقات مختلف ورزشی به مناسبت روز جهانی خلیج فارس در زندان بندرعباس 

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان های استان هرمزگان واحد تربیت بدنی زندان بندرعباس در راستای طرح کاهش رفتارهای پر خطر، یک دوره مسابقات مختلف ورزشی ار جمله منچ،دومینو،تخته نرد،شطرنج به مناسبت روز جهانی خلیج فارس و روز جهانی صلیب سرخ به صورت تک حذفی ویژه مدد جویان بند جوانان برگزار نمود که در پایان این دوره مسابقات نفرات برتر هر تیم از سوی واحد تربیت بدنی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند. 

 

این خبر توسط روابط عمومی زندانهای استان هرمزگان عبدالهی نژاد به دفاتر نشریات استان ارسال شده است.

فریاد

چه کسی برمی‌دارد فریاد
که فرود آرم سر ؟

جشنواره معلولین

 امروزجشنواره منطقه‌ای تئاتر و موسیقی معلولین در فرهنگسرای طوبای بندرعباس آغاز شد. ساعت ۱۱ امروز صبح نمایش روز من به کارگردانی حسن سبحانی از میناب اجرا شد. نمایش مردان خدا به کارگردانی ...از بوشهر اجرا می‌شود. یوسف رنجبر از میناب امسال با نمایش وقتی مرگ در می‌زند ساعت ۱۸ در این جشنواره شرکت می‌کند. از ساعت ۱۹.۳۰ اجرای بخش مسابقه تک نوازی آغار می شود. سه تار از استان بوشهر. نی از استان خوزستان. اکاردئون از خوزستان. جفتی از هرمزگان(میناب) 

فردا دوشنبه ساعت ۹.۵نمایش فاجعه ساموئل بکت به کارگردانی سمیه عشایری از قشم اجرا می شود و بعد از آن نمایش پوریای دیگر به کارگردانی...از خوزستان به روی صحنه می‌رود. مناجات از بوشهر ساعت۱۶.۵ و نمایش گراز کشون به کارگردانی رضا غریب‌زاده از بندرعباس ساعت ۱۹ اجرا می شود.کار اول روز دوم جشنواره در قسمت موسیقی گروه‌نوازی بندرلنگه می‌باشد که بعد از آن با گروه نوازی استان فارس روز دوم جشنواره هم به پایان می رسد. سه‌شنبه ساعت ۹.۵ نمایش خواستگاری اثر آنتوان چخوف از استان هرمزگان(رودان)  اجرا می‌شود. قصه ما دروغ بود نمایش استان فارس است که ساعت ۱۱ اجرا می‌شود. عروسکانی همچون ما به کارگردانی مصطفی بشکال از بندرعباس ساعت ۱۶ اجرا می‌شود و من کیم از بوشهر ساعت ۱۷ به روی صحنه می‌رود. مرگ رادیکال نمایشی که کارگردانش زنده یاد مظفر شنبه زاده است و ساعت ۱۹ به اجرا در می‌آید. گروه‌نوازی حافظ از استان فارس ساعت ۲۰ و باز گروه‌نوازی فارس(ذهنی) ساعت ۲۰.۳۰ و در آخر گروه‌نوازی صبا از بندرعباس ساعت۲۱به اجرای برنامه می‌پردازند. اختتامیه جشنواره هم ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۱۶/۲/۱۳۸۸ در سالن فرهنگ فرهنگسرای طوبا برگزار می‌شود.

روز جهانی تئاتر

کاش بشه تو روز جهانی تئاتر چند تئاتر ببینیم. خسته شدیم از بس درگیر مسائل حاشیه‌ای شدیم. همه می‌گن تو روز جهانی تئاتر فلان کار می‌کنیم ...اما کاش این همه انرژی که پای کار حاشیه‌ی و بی‌فایده میشه ..چند  اجرا خوب نمایشی ببینیم.

رئیسی که جایش با معاونش عوض شد

 هرمزگانی‌هایی که در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند حتما بارها با مهدی قاسمی ریاست پیشین حوزه هنری استان روبرو شده‌اند و به شخصیت منحصر به فردش فکر کرده‌اند! از زمانی که حتی یادم نیست او ریاست حوزه هنری را به دست داشت و از این ریاست کمال استفاده و استفاده بیشتر را می‌برد. یکی از داوران جشنواره ای تئاتر که همیشه آن برادرش بود و آن یکی برادرش هم همیشه عکاس و فیلمبردار جشنواره بود تا مبادا پولی این میان خرج یک متخصص فن شود. بگذریم ...خبر خوش اکنون این است که معاون او یعنی استاد علی رضایی که به حق بر گردن هنر این خاک حق بسیار دارد ریاست حوزه هنری را به دست گرفته است. این عجیب است اما خوشحال کننده نیز هست... روزی استاد رضایی پیشنهاد مدیریت اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی را نپذیرفت و بعد از چند سال معاونت حوزه هنری را پذیرفت که ریاست‌اش را قاسمی در دست داشت و آگاه به  فضای بیمار این مکان تن داد. اگر خوش‌بین باشیم می‌توان این عمل را نوعی فداکاری بدانیم. شاید استاد به خاطر سالم کردن این فضای بیمار معاونت را پذیرفت و حالا که رییس شده با دست بازتر می‌تواند این مکان فرهنگی و هنری را به جایگاه اصلی‌اش برساند. البته این که باز قاسمی در ساختمان حوزه هنری یک صندلی کوچک‌تر نسبت به رضایی دارد هم جای نگرانی بسیار دارد. به هر حال حالا معاون(رضایی)رئیس شده و رئیس(قاسمی) معاون شده است. فکر نکنم هیچ جای دنیا وقتی رئیس را بر کنار می‌کنند یا خودش استعفا می‌دهد به معاونت آن حوزه تن دهد و کنار بیاید. در هر صورت منحصر به فردی قاسمی در همین مرام و معرفت است!!! 

در همین باره ۱  ۲   ۳  ۴   ۵  ۶

چند بیت از یک غزل

دیوانگی زین بیشتر؟ زین بیشتر ، دیوانه جان

با ما ، سر دیوانگی داری اگر، دیوانه جان

در اولین دیدار هم بوی جنون آمد ز تو

وقتی نشستی اندکی نزدیک‌تر دیوانه جان

گفتیم تا پایان بریم این عشق را با یک سفر

عشقی که هم آغاز شد با یک سفر دیوانه جان

ما وصل را با واژه‌هایی تازه معنا می‌ کنیم

روزی بیامیزیم اگر با یکدیگر دیوانه جان

تا چار بند عقل را ویران کنی اینگونه شو

دیوانه خود دیوانه دلدیوانه سر دیوانه جان

ای حاصل ضرب جنون در جان جان جان من

دیوانه در دیوانگی دیوانه در دیوانه جان

هم عشق از آنسوی دگر سوی جنونت می کشد

گیرم که عاقل هم شدی زین رهگذر دیوانه جان

یا عقل را نابود کن یا با جنون خود بمیر

در عشق هم یا با سپر یا بر سپر دیوانه جان



اثر حسین منزوی

منبع +