جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

مریم قرسو مهمان ویژه نکوداشت بابا غلام مارگیری


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از حضور مریم قرسو فارغ التحصیل دکترای اتنوموزیکولوژی در مراسم نکوداشت بابا غلام مارگیری خبر داد. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد اظهار داشت: مریم قرسو دکترای اتنوموزیکولوژی از دانشگاه نانتر پاریس سال‌هاست که درمورد موسیقی هرمزگان و بطور ویژه بر موسیقی زار و استاد مارگیری کار کرده است و رساله دکترایش را با عنوان "از پریشانی تا تشرف" به موضوع آیین زار در هرمزگان و موسیقی به کار رفته در این مراسم اختصاص داده است. 
درویش‌نژاد افزود: دکتر قرسو استاد دانشگاه هنر تهران است و به طور ویژه بر شناخت موسیقی اقوام در ایران تحقیق و پژوهش می‌کند و حضور وی در این مراسم می‌تواند سر آغاز همکاری هنرمندان هرمزگانی با این پژوهشگر برجسته باشد. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان یاد آور شد: دکتر مریم قرسو علاوه بر موسیقی، آیین‌های نمایشی استان هرمزگان را مورد پژوهش قرار داده است و در رساله‌ی کارشناسی ارشدش با عنوان "موسیقی و تئاتر " به روی نمایش "شوشی‌ها" در جزیره قشم کار و تحقیق کرده است. 
گفتنی است: مراسم نکوداشت بابا غلام مارگیری با حضور دکتر پیروز ارجمند، رئیس مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت 17 روز سه شنبه 26 خرداد ماه در سالن ورزشی روستای بندزرگ میناب محل زندگی زنده یاد غلام مارگیری برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد