جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

ورود آقایان ممنوع با طعم پگاه آهنگرانی

 

"ورود آقایان ممنوع" فیلم فوق العاده‌ای نبود؛ اما گاهی چهره‌ی عبوس ایرانی را باز کرد و لبخند کوچکی کنج دهانشان نشاند. این سومین تجربه کارگردانی سینمایی بلند "رامبد جوان" است؛ که با استقبال خوبی روبرو شده[لینک] لوکیشن‌ها عمومن در یک دبیرستان دخترانه اتفاق می‌افتد؛ که مدیر از مرد برگشته‌ی دبیرستان اجازه ورود هیچ مردی را به آنجا نمی‌دهد. اما بالاخره و طبق معمول، مردها راه خود را در آن میان باز می‌کنند...فیلمنامه را پیمان قاسم‌خانی نوشته است و بازیگرانی هم چون ویشکا آسایش؛رضا عطاران؛پگاه آهنگرانی؛مانی حقیقی و ...در این فیلم بازی می‌کنند."ورود آقایان ممنوع" داستان بدیعی ندارد؛ اما قدرت نویسندگی قاسم‌خانی به حدی هست که تماشاگر ناراضی از سینما نرود. موقعیت‌های طنز ایجاد شده در فیلم کم و به جا هستند. اما در این میان چیز دردناکی وجود دارد؛ و آن هم خنده‌ها و بازیگویش‌های پی‌در‌پی پگاه آهنگرانی است! گر چه آهنگرانی در این فیلم بازی درخشانی نکرده؛ اما همین که حالا دربند است و می‌بینی روی پرده دارد برای تو نقش بازی می‌کند؛ حس غریبی پیدا می‌کنی. نه می‌توانی نخندی نه می‌توانی جلوی ناراحتی‌ات را بگیری... آرزو دارم هر چه زودتر پگاه آهنگرانی را در فیلم‌های تازه‌تر ببینیم تا به سرنوشت گلشیفته فراهانی دچار نشده....!

سرنی‌زاده و عباسی‌دشتی به عنوان جوان برتر استان تقدیر شدند

  

 مجید سرنی زاده

 

بهروز عباسی دشتی

 

دو نفر از بچه‌های انجمن نمایش بندرعباس به عنوان جوان برتر استان تقدیر شدند. مجید سرنی‌زاده و بهروز عباسی‌دشتی به دلیل فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر استان؛در بخش هنری همایش روز جوان مورد تقدیر قرار گرفتند. گفتنی است که هر دوی این دوستان از وبلاگ‌نویسان فعال هرمزگان هستند.

مراسم "بررسی ترانه و موسیقی رامی" در بندرعباس برگزار شد

 

ابراهیم منصفی برای بندرعباسی‌ها خیلی بیشتر از یک هنرمند بوده و خواهد ماند. امشب جمعی از هنرمندان در سالن کانون پرورش فکری دور هم جمع شدند و از رامی گپ زدند و ترانه خواندند. در این جمع صمیمی حضور پیشکسوتانی چون حسام الدین نقوی؛منصور نعیمی؛مسعود پاکدامن ؛ آقای عمادی و محمد شهسواری بسیار با اهمیت بود؛ که در آخر از تلاش آقای نقوی برای بهتر شناساندن رامی تقدیر شد. در این مراسم محمد ذاکری؛علی امینی؛ ؛یدالله شهرجو(با خوانش عدنان انصاری) و هومن کرمی  با بحثی در باب ترانه و موسیقی رامی  مراسم را پر بار کردند. و اجراهای موسیقی که توسط محمد محترم‌پناه؛فاضل پیش؛مرتضا مظفری؛عیسا بلوچستانی و همراهی قلندری؛رنجبر؛خاش؛عوض‌زاده و دیگر دوستان انجام شد؛صفای این نشست دوستانه بود. و از همه جالب‌تر این بود که مردم برای رامی در این مراسم حضور پررنگی داشتند؛ کسانی که شاید تنها دوست مشترک همه‌شان، ابراهیم منصفی بود. به امید اینکه بررسی ترانه و موسیقی رامی فصل بابی باشد تا هر ساله از مفاخر خاک‌مان گپی بزنیم و آثارشان را مورد بررسی و تحلیل جدی قرار دهیم. از دوستان که با همراهی خود؛ برای بهتر برگزار شدن این نشست  کمک کردند تشکر می‌کنم. آقایان؛ علی‌اصغر شعبانی؛ ناصر منتظری؛مهدی میرزاده؛امیر مینابیان؛کیومرث مرادی؛محسن جمشیدی؛مصطفی صفا؛وحیدرضا زارع مهرجردی؛مصطفی قاسمی و همه کسانی که به نوعی این مراسم را برگزار کردند.  

در این تصویر؛ بخشی از دوستان عکس یادگاری با پیشکسوتان گرفتند. 

یادداشت سیاورشن درباره  مراسم رامی 

یادداشت مجید سرنی‌زاده درباره مراسم 

گزارش تصویری در فتوبلاگ مجید جمشیدی [لینک

یادداشت مهدی خسروخواه  از مراسم 

بازتاب در سایت کانون هنر سوئد

یادداشتی از این مراسم در سایت رسمی ابراهیم منصفی [لینک]

عکس: امیر مینابیان

گروه تی‌تووک به فرانسه نمی‌رود!

 

گروه تئاتر تی‌تووک که به گفته کارگردانش قرار بود بیستم همین ماه برای شرکت در فستیوال آوینیون راهی فرانسه شوند[لینک] ؛ فرانسه رفتن‌شان لغو شد. دلیلش را هنوز اعلام عمومی نکرده‌اند. نمایش "تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث" به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی، برگرفته از نمایش "مکبث" شکسپیر،  سال ۱۳۸۸ کار برگزیده بخش تجربه‌های نو جشنو‌اره فجر شد. این نمایش یک سال  بعد حدود یک ماه در پایتخت به روی صحنه رفت. امسال هم قرار بود در فستیوال بزرگ آوینیون فرانسه به روی صحنه برود!  البته در برنامه‌ی اجراهای این فستیوال معتبر؛ نام هیچ گروه ایرانی نیست.[لینک] معمولن فستیوال‌های معتبر دنیا از چند ماه قبل برنامه‌ی خود را که شامل مکان و زمان دقیق اجراهاست اعلام می‌کنند؛ که در برنامه امسال آوینیون اشاره‌ای به اجرای این گروه بندرعباسی نشده است. 

خداحافظی گاریز بوشهری با بندرعباس

 

ماهی گاریز کباب شده برای بندرعباسی‌ها غذای بسیار محبوبی است. تیرماه هر سال؛ در محله‌های قدیمی؛ بوی این ماهی لذیذ هر روز به مشام می‌رسد. گاریز بوشهری اما از گاریز محلی محبوب‌تر و خوشمزه‌تر است. این ماهی سال‌های پیش جز ارزان‌ترین ماهی‌های عرضه شده در بازار ماهی‌فروشان بود. ولی امسال این ماهی(گاریز بوشهری) بسیار کم‌یاب شده است؛و گاهی به اندازه خیلی کم و با قیمت ۷۰۰۰تومان در بازار توزیع می‌شود. با یکی از ماهی فروشان قدیمی بازار صحبت می‌کردم؛ دلیلش را صادرات این ماهی به امارات متحد عربی عنوان کرد.  

عکس مربوط به ماهی "گاریز" محلی بندرعباس است.

نمایشگاه مجسمه‌های موسا عامری‌پور

  
 
 
 
 نمایشگاه مجسمه‌های موسا عامری‌پور
 19تا 23 تیرماه 1390
بندرعباس، فرهنگ‌سرای طوبا ،
افتتـاح: یک‌شنبه 19 تیـر ، ساعت ۱۹


 

 

 

 

 

گوشه‌ای از نامه سرگشاده روزنامه دریا به استاندار هرمزگان

 امیددارم مقام عالی دولت در حسن انتخاب  معاونین ، مشاورین و مدیران رده بالای مجموعه مدیریتی خود بیش از پیش به ملاک و معیار «تقوا» توجه نمایند . چرا که تجربه مدیریت اداری و اقتصادی کشورحاکی از آن است که بی‌تقوایی ؛ سطحی‌ترین لایه فساد است که به ضرس قاطع می‌توان گفت هیچ انسانی حتی نزدیکان جناب‌عالی مصون از خطا یا اشتباه چه عمد و یا چه سهو نبوده و نخواهد بود و در این راستا این روزنامه آمادگی دارد تا مستندات تخلفات بعضی از متخلفین به خصوص کسانی که با سو استفاده از موقعیتی که جناب‌عالی با حسن نیت برایشان فراهم آورده‌اید را در اختیار نماینده امین و تام‌الاختیار جناب‌عالی جهت رسیدگی و برخورد با متخلف قرار داده ودر این زمینه با آنان همکاری لازم را نیز به عمل می‌آوریم . و این شجاعت را نیز داریم که در صورت عدم صحت تخلفات و اسناد مدارک ( که امیدواریم این‌گونه نیزباشد) ضمن توضیح موضوع از مردم رسما عذرخواهی نمائیم . 

کل نامه را در ادامه مطلب بخوانید 

منبع: سایت روزنامه دریا 

ادامه مطلب ...

عکاسی بعضی‌ها در کنسرت فردا ممنوع است!

 

فردا کنسرت محسن آزادبخش،حسن اقبالی و فاضل پیش است. طبق شنیده‌ها، گفته‌اند فقط چند عکاس خاص می‌تونن از این کنسرت عکاسی کنند،چون نهادهای حراستی دستور داده اند تنها این اشخاص حق دارند از این کنسرت سه نفره عکس بگیرند! حالا خداییش کی باور می‌کنه که نهادهای حراستی بنده‌ های خدا بخان همچین دستوری رو صادر کنن؟! وقتی توی شهر به این کوچکی باند بازی رو توی مجموعه کوچک عکاسان راه می اندازند...تا آخرش رو بخون

عکس خاتمی در گزارش تصویری خبرگزاری مهر

 

این عکس در گزارش تصویری‌های خبرگزاری مهر که مربوط به مجلس بزرگداشت حجت الاسلام صدوقی است؛ اول مرا غافگیر کرد؛ و بعد به فکر فرو برد. کاملن هوشمندانه این عکس را به عنوان عکس یک گزارش انتخاب کرده بودند. به نظر می‌آید چراغ سبز؛ برای اهالی سبز ایران روشن شده است؛ خیلی وقت بود که عکس محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران را در رسانه‌های ایران ندیده بودم.

 صحبت های تازه فرمانده سپاه در مورد خاتمی

اجرای نمایش های تی تووک از سر گرفته خواهند شد


از امروز اجرای نمایش های "تنها سگ اولی..." و "حقیقت العشق..." طبق روال گذشته از سر گرفته می شود. به دلیل مشکلی که برای اعزام گروه به فرانسه پیش آمده بود، گروه به سفارت فرانسه در پایتخت رفته و به اجبار نمایش تئاترها متوقف شد، که حالا با بازگشت گروه تی تووک، اجراها از سر گرفته خواهد شد.
در همین باره: کاپوچینو با طعم پاییز