جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

"عصر یخبندان" در جشنواره منطقه ای معلولین

نمایش "عصر یخبندان" به کارگردانی رضا غریب‌زاده دریایی  به جشنواره منطقه‌ای معلولین کشور راه یافت.  سومین دوره این جشنواره از 21 تا 23 اردیبهشت ماه در شیراز برگزار خواهد شد. گفتنی است دو دوره پیش از این، جشنواره به میزبانی بندرعباس برگزار شده. "عصر یخبندان" کاری از گروه آرتا فرین جنوب است که بازیگرانی چون محمد حمزه‌وی، مهدی کناری، سمیره دیناری و علی مراد جعفر در آن ایفای نقش می‌کنند.  این نمایش بر اساس طرحی از رضا غریب‌زاده دریایی، هنرمند مطرح هرمزگانی کار شده است که در آن به موضوع جاه طلبی انسان معاصر می‌پردازد. در این جشنواره گروه‌های از استان خوزستان، فارس، بوشهر و هرمزگان حضور دارند. گفتنی است نمایش "عصر یخبندان"  ساعت 12 روز 22 اردیبهشت در سالن نینوای شهر شیراز اجرا خواهد شد. مجید جمشیدی به عنوان عکاس و لیلا کناری‌زاده به عنوان دستیار کارگردان از دیگر عوامل این نمایش هستند.

در همین باره: ایران تئاتر

در همین باره: ایسنا

اردیبهشت تئاتر هرمزگانی


روز جهانی تئاتر (27 مارس) مصادف است با تعطیلات نوروزی در ایران، به همین منظور مرکز هنرهای نمایشی هر ساله جشنی به نام اردیبهشت تئاتر ایران در همه استان های کشور برگزار می کند. انجمن نمایش هرمزگان قرار است روز 19 اردیبهشت این جشن را در بندرعباس برگزار کند.

چهار هرمزگانی جزء نفرات برتر جشنواره ملی عکس خلیج فارس


روح الله بلوچی، سید علی هاشمی و امیر مینابیان از بندرعباس، برگزیدگان بدون اولویت در بخش چشم انداز اولین جشنواره ملی عکس خلیج فارس بودند. امیر قاسمی نژاد از قشم هم در بخش فرهنگ و زندگی جزء نفرات برتر این جشنواره موضوعی بود. در این جشنواره بیش از ۴۵۶۰عکس مورد داوری قرار گرفت که در این میان 94 تک عکس و 5 مجموعه به بخش نمایشگاه این جشنواره راه یافتند. داوری این جشنواره بر عهده اسعد نقشبندی، عباس کوثری و ابراهیم صافی بود.

نوزانده ی هرمزگانی در جشنواره 4020 اتریش

علیرضا ملاحسینی کنارویی ، شنبه گذشته، در جشنواره 2040 پایتخت فرهنگی اروپا اجرا کرد. ملاحسینی نوازنده سازهای کوبه‌ای به همراه دیگر هنرمندان مطرح ایرانی چون  علیرضا قربانیخواننده، کیهان کلهر نوازنده کمانچه، علی بهرامی‌فرد نوازنده سنتور شنبه 27 آوریل مصادف با 7 اردیبهشت‌ماه در جشنواره 4020 به شهر لینتس کشور اتریش اجرا کردند.بخش اعظم این اجراها ساز و آواز بداهه‌ بوده است. این جشنواره رقابتی نبوده و تنها محلی است برای ارائه موسیقی ملل  و بسیاری از موزیسن‌های حرفه‌ای در آنها شرکت می‌کنند. امسال این جشنواره با عنوان "آیینه ایران" در زمینه معرفی ایران و موسیقی آن برگزار شده است و این گروه به دعوت دولت اتریش نماینده موسیقی ایرانی در این جشنواره هستند. این گروه در ادامه به مدت 10 روز تور موسیقایی که در اروپا برگزار می‌کنند، اول ماه می در شهر گنت کشور بلژیک در یک جشنواره بین‌المللی دیگر اجرا خواهند داشت. علیرضا از 12 سالگی آموختن موسیقی را شروع کرده و از محضر استادانی چون بهمن رجبی، بیژن کامکار و ارژنگ کامکار بهره جوسته و با نوازندگان صاحب نامی چون  حسین علیزاده. کیهان کلهر، حمید رضا نوربخش و سیامک جهانگیری همکاری نموده است .این هنرمند 27 ساله همچنین با گروه هایی مانند ونداد مهر، گروه مهرگان، ارته ، هم نوازان کلهر نیز همکاری نزدیک داشته است .

موسیقی سریال "پایتخت" آخرین همکاری علیرضا ملاحسینی با آریا عظیمی نژاد است که از مرکز خلیج فارس پخش شد.

 

"من خدا را دوست دارم" در بندرلنگه روی صحنه است










نمایش "من خدا را دوست دارم" به کارگردانی امین سالاری از 3 تا 8 اردیبهشت 92 در فرهنگسرای گوهر بندرلنگه به روی صحنه خواهد رفت. این نمایش سال گذشته به عنوان اثر برتر مناطق ایران در بخش بین الملل جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشت. ضمنا ساعت اجرا از 19 به 19:45 تغییر کرده است.