جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

کارگاه بازیگری حسن معجونی در بندرعباس

 

کارگاه بازیگری حسن معجونی 6 و 7 مهر ماه در پلاتوی آفتاب بندرعباس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه تخصصی می‌توانند از طریق دفتر انجمن نمایش و یا با تماس به شماره ۰۹۱۷۳۶۸۲۱۰۷ در این کارگاه ثبت نام کنند.  

آدرس انجمن نمایش:‌ بندرعباس. بلوار رسالت شمالی. فاصله بین میدان صادقیه و خیابان طلوع- مجتمع فرهنگی سید احمد خمینی. دفتر انجمن نمایش استان هرمزگان

گاریز یا زیبایی شناسی درد

 

 

  

 

 

روز ۲۳ شهریور نمایشگاه (عکس، ویدئو، چیدمان) از احسان میرحسینی هنرمند هرمزگانی با عنوان «گاریز یا زیبایی‌شناسی درد» در خانه هنرمندان پایتخت افتتاح شد.
۳۰ عکس در ابعاد ۳۰×۴۰ سانتی‌متر با دغدغه زیست محیطی به همراه ویدئو و چیدمان  

انتشار خبر تلف شدن بیش از ۱۲ هزار کیلو ماهی گاریز در ساحل بندرعباس باعث شکل گرفتن این آثار شد و انتخاب نام این نمایشگاه نیز بر همین اساس است.
احسان میرحسینی، متولد ۱۳۶۴ بندرعباس، فارغ التحصیل کار‌شناسی ارشد نقاشی از دانشگاه شاهد برپایی سه نمایشگاه انفرادی در تهران و بندرعباس و حضور در سه نمایشگاه گروهی را در کارنامه هنری خود دارد. او علاوه بر فعالیت‌های هنری در دانشگاه‌های هرمزگان تدریس می‌کند.
گشایش: ۲۳ شهریور ساعت ۱۷ تا ۲۱ نمایشگاه تا ۲۹ شهریور از ساعت ۱۴ تا ۲۱ ادامه دارد.
خانهٔ هنرمندان ایران، خیابان ایرانشهر، خیابان بارفروشان باغ هنر، نگارخانهٔ بهار

کلاه قرمزی و بچه ننه/هم خوب هم بد


فیلم "کلاه قرمزی و بچه ننه" اگر چه مثل کارهای قبل این گروه موفق نبود اما در این دوران بی سینمای ایران توانسته مخاطب‌های زیادی را به سینما بکشاند. فیلمی که شاید با کمترین هزینه‌ها ساخته شد حالا فروشش تنها در پایتخت به مرز دو میلیارد رسیده و به عنوان پرفروشترین فیلم سال جاری شناخته می‌شود. کلاه قرمزی و بچه ننه اگر چه برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته شده اما بیشتر مخاطبانش بزرگسالان هستند. این دلایلی است که می‌گوید کیفیت فیلم‌ها بد این سال‌ها توقــع  مردم و جامعه از فیلم و ســــینما را هم پایین آورده.

کلاه قرمزی و بچه ننه در خیلی از لحظات خنده را بر لبان بیننده آورد، اما فاقد انسجام کارهای قبل طهماسب و جبلی بود. پراکندگی برخی صحنه‌ها و کش‌دار شدن‌شان نشان می‌داد که این زوج هنری در قالب این عروســک‌ها چیــز تــازه‌ای برای نشــان دادن نـــدارند.

جا به جایی های مدیران

۱: احمد آرامی مدیر کل اداره ورزش و جوانان هرمزگان جایش را به غلامعلی دانشور معاون اداری مالی اداره داد. البته او فعلن به عنوان سرپرست این اداره معرفی شده.

2: مسعود قانعی فرد جایگزین غلامحسین زارعی فرماندار بندرلنگه شد. قانعی فرد پیش از این سابقه فرمانداری میناب و بستک را هم دارد. سرهنگ عباس خدادادزاده هم به عنوان فرماندار میناب انتخاب شد. 

3: احمد مرادی معاون سیاسی انتظامی استانداری هرمزگان هم به جای عباس امینی فرماندار وقت بندرعباس می‌شود.

4: ...

پی‌نوشت: با نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری در کشور این تغییرات به سرعت انجام می‌شود. بیشتر جابه جایی هم در فرمانداری شهرستان‌ها صورت می‌گیرد!

مراسم خاکسپاری فرخنده مرادی

مراسم خاکسپاری فرخنده مرادی دیروز برگزار شد. عکس‌های این مراسم را می‌توانید اینجا ببینید.

فرخنده مرادی در گذشت

  

 

فرخنده مرادی  گریمور مطرح بندرعباس امروز در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در گذشت.  

او فارغ التحصیل هنرهای نمایشی بود و موسس آموزشگاه هنری مهرگان در بندرعباس. خانم مرادی به عنوان گریمور با خیلی از کارگردان‌های تئاتر در بندرعباس همکاری داشته. از کارهای شاخص خانم مرادی می‌شود به نمایش "وقتی ما بر می‌گردیم دو پای آویزان مانده است" به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی اشاره کرد. نزدیکان خانم مرادی می‌گویند او بر اثر تزریق نادرست یک آمپول در بیمارستان در گذشته است.  خانم مرادی چندمین قربانی حوادث اینچنینی بیمارستان های هرمزگان است.

امروز ساعت ۱۶:۳۰ مراسم تشیع جنازه، روبروی آموزشگاه مهرگان

تسیلت برای حاجی آباد...

 

تسلیت برای خانواده‌های حاجی آبادی که عزیزان‌شان را بر اثر حادثه‌ای دلخراش + از دست دادند. حادثه که نه اولین بار است و نه آخرین بار خواهد بود. تا به حال این جاده‌های نا امن هرمزگان جان چند انسان را گرفته؟!  

 تسلیت برای هرمزگانی‌ها  

تسلیت برای ایران  

تسلیت برای دنیا 

 

کسالت فرهنگی در استان

 

 این مطلب به پیشنهاد وبلاگ کافه سوژه نوشته شده:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  اصلی‌ترین متولی امور فرهنگی کشور است و انجمن‌های هنری زیر نظر اداره های کل‌ این وزارت فعالیت می‌کنند. 

 سال‌های گذشته برای انتخاب اعضای هیئت مدیره انجمن‌های مختلف ،انتخابات برگزار می‌شد. اما در سال‌های اخیر اداره ارشاد سیاست جدید را پیش گرفت . این اداره بدون در نظر گرفتن رای اعضای انجمن به تنهایی رییس انجمن ها رامعرفی کرد.  

به نظر می‌رسد ، بی‌اهمیت شمردن صلاحدید اعضای هر انجمن در انتخاب مدیر لایق اگر چه تنها دلیل  رکود فعالیت‌های فرهنگی استان نیست اما می‌تواند یکی از دلایل مهم این هدف از پیش تعیین شده دولت باشد.  

پی‌نوشت:‌‌تنها انجمن هنری که به صورت انتخابی مدیریت می‌شود انجمن عکس استان است که تاثیرات این نوع مدیریت در نوع فعالیت‌های این انجمن تازه تاسیس مشهود است.

مردم بشکرد هیچ مشکلی ندارند!

 

در تقویم این سال‌های ایران هفته  اول شهریور را به عنوان هفته دولت نام گذاری کرده‌اند. هفته دولت در واقع گرامی داشتن دو دولتمرد اول انقلاب است. رجائی و باهنر رئیس جمهور و نخست وزیر سال ۱۳۶۰ در ایران که در یک عملیات تروریستی کشته شدند. در این هفته؛ دولت تلاش می‌کند تا اقدامات عمرانی؛اقتصادی؛فرهنگی و ...زمان حیاتش را معرفی کند. در این بین همه مسئولین دولت از طرف رئیس جمهور مامورند تا همراه با رسانه‌ها بر سر پروژه‌هایی که انجام داده‌اند حاضر شوند و موضوع را به صورت ویژه‌ای رسانه‌ای کنند. بگذریم که در سال چه می‌کنند و در این هفته چه می‌گویند! امسال یکی از معاونین استانداری در مورد بشکرد چیزی گفت که مرا وادار به نوشتن این مطلب کرد. او بعد از اینکه دولت را بهترین دولت بعد از انقلاب معرفی کرد گفت:‌ کدام دولت اینقدر خدمت به مردم هرمزگان کرده؟! ما بشاگرد که نماد محرومیت در کشور بود را به جایی رساندیم که وقتی از شهروند بشاگردی می‌پرسیم چه مشکلی دارید؛ فکر می‌کنند که چه بگویند! هر چه فکر میکنند هیچ مشکلی به ذهنش نمی‌آید. این خدمتی است که دولت نهم و دهم به این استان کرده است.   

با خودم گفتم این مردم مظلوم این قدر مشکل دارند که نمی‌دانند از کدامشان بگویند. کدامشان را بگویند که در حد وعده نماند. کدام مشکل را بگویند که دولت توان انجامش را داشته باشد. کدامش را بگویند ...

فرهنگ لغت بندری 7

پوو[Paow]: سفره ماهی. نوعی ماهی تخت و پهن است که از دسته کوسه ماهی‌ها به شمار می‌آید. در بندرعباس این نوع ماهی استفاده خوراکی ندارد.

سار [Sar]: مواظبت. نگهداری. وا سارِ خو بَش: مواظب خودت باش.

ووکت[Vokot]: سیخونک زدن. اصرار ورزیدن به کاری. دستکاری کردن مکرر

کولومچ [Kolomoch]: مچاله. در هم پیچیده و له. 

آلو[Alu]: سیب زمینی. سیب زمینی نخستین بار توسط سرجان ملکم در اواسط پادشاهی فتحعلی شاه قاجار به ایران  آورده شده ‌است، برای همین در ابتدا به آن «آلوی ملکُم» می‌گفتند.[منبع]

کت [Kot]: سوراخ. روزنه. چاله کوچک. برخی مواقع خانه و محل‌های کوچک زندگی  هم معنی می‌دهد. در برخی مناطق هرمزگان کُه [Koh] می‌گویند. 

روک [Rowk]: نشاء صیفی جات و تره‌بار. سر از خاک بر آوردن گیاه

تک [Tek]: شکم. 

بالک[Balak]: طاقچه. رف. فرورفتگی داخل دیوار در خانه‌ که معمولن برای گذاشتن چیزهای تزئینی استفاده می شود.

اِستاله[Stalaah]: ستاره.