جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

از دو نخبه‌ی بستکی تقدیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، ولید بستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این شهر در مراسم مذکور که با حضور نخبگان، فرهیختگان، دانشجویان و معتمدان شهرستانی برگزار شد و طی آن از خدمات پروفسور محمدامین شکراللهی استاد دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوئیس و دکتر جمشید شکراللهی استاد دانشگاه بوخوم آلمان تقدیر به عمل آمد، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران، گفت: پروفسور شکراللهی و دکتر شکراالهی از چهره‌های برجسته علمی در سطح دنیا به شمار می‌روند که با هویت ایرانی و بستکی مایه مباهات و افتخار هستند.
وی با اشاره به ثبت 50 اختراع توسط پروفسور شکراللهی اظهار داشت: دستاوردهای وی برای دنیای علم ارزنده و بی‌نظیر است.
محمدامین شکراللهی نیز در ادامه با اشاره به حضور در میان همشهریان خود خطاب به جوانان و دانشجویان اظهار داشت: اگر با علاقه به دنبال تحصیل در رشته مورد نظر خود باشید هیچ موقع رنج و زحمتی وجود نخواهد داشت بلکه همه تلاش‌ها، لذت بخش خواهد بود.
جمشید شکراللهی نیز با اشاره به نقش خانواده در موفقیت‌ها اظهار داشت: پدر و مادر من هیچ موقع نمی‌گفتند این آقا خیلی پول دارد بلکه همیشه گفته می‌شد این آقا خیلی کتاب دارد، خیلی کتاب می‌خواند و من از آنها تشکر می‌کنم.
پروفسور شکراللهی عضو انجمن معتبر IEEE (معتبرترین انجمن برق دنیا) با مرتبه عالی Fellow است.

موضوع دلالی در باشگاه شهرداری بندرعباس ابعاد زیادی دارد

 

 

موضوع دلالی در باشگاه فوتبال شهرداری هر روز داغ تر می‌شود. این موضوع اولین بار در برنامه ۹۰ مطرح شد. و بعد برخی از روزنامه‌های محلی هرمزگان این موضوع را پیگیری کردند. مسئولین باشگاه طرح شکایت از عادل فردوسی‌پور(مجری برنامه ۹۰) را مطرح کردند و ظاهرن پیگیری نشد. بعد از آنکه جمشید رئیسی(رئیس شورای شهر بندرعباس) در مصاحبه‌ای که با یکی از نشریات داشت گفته بود: هیچ چکی در وجه دلال نوشته نشده و همه هزینه بازیکنان به حساب شخصی‌شان واریز شده؛ روزنامه دریا در شماره جدیدش(چهارشنبه) یک فقره چک و رسید چک که شهرداری در وجه دلال معروف م. ن صادر کرده را به چاپ رسانده. مبلغ این چک یک میلیارد و سیصد و سی و هشت میلیون تومان است. که بابت پرداخت ۴۰ درصد قرارداد اولیه بازیکنان در وجه م.ن صادر شده.  با چاپ این چک در یک نشریه؛ جریان دلالی در فوتبال شهرداری بندرعباس بعد تازه‌ای پیدا کرده. گروهی در شورای شهر بندرعباس در مقابل موضوع دلالی موضع تندی گرفتند و برخی اعتقاد دارند که این دلالی انجام گرفته و خیلی بزرگتر از آن است که مطرح شده. سرانجام این موضوع باید برای مردم روشن شود. مردمی که همیشه از کمترین امکانات شهری برخوردار بوده‌اند و دل‌شان به این تیم فوتبال خوش بود. بعد از رو شدن پرونده دلالی در باشگاه به نظر می‌آید انگیزه اصلی احداث این باشگاه چیزی غیر از چپاول بیت المال نباشد. 

رضا کیانیان از مقامات حکومتی خواست به فرهادی تبریک بگویند

 

 رضا کیانیان بازیگر صاحب سبک ایران در مصاحبه خود با نشریه ایران اعلام کرده که مسئولین فرهنگی نظام باید به اصغر فرهادی برنده جایزه گلدن گلوب تبریک بگویند. کیانیان در بخشی از صحبت هایش گفته:  

یقین دارم مقامات مملکتی؛ به خاطر این جایزه می‌بایست به فرهادی تبریک بگویند چون کاری که فرهادی کرده یک افتخار ملی است و متعلق به همه مردم ایران. خوشحالم که این جایزه به هموطنم رسیده است و به عنوان یک ایرانی خوشحالم از این جایزه! 

وقتی تیم‌های ورزشی ما صاحب عناوین می‌شوند همه مردم خوشحالی می‌کنند؛ در عرصه هنر هم رسیدن به جایگاهی ارزنده در میان جهان باعث افتخار ایرانیان است...  

 تبریک محمد خاتمی به اصغر فرهادی

منبع:‌ +

اجرای نمایش "خون خدا" در میناب

 

 

نمایش "خون خدا" به کارگردانی حسن سبحانی ساعت 19 امشب در سالن یادگار امام میناب اجرا می شود. این نمایش مذهبی هوادارن بسیار دارد و سال های پیش(سال گذشته اجرا نشد) حدود سه هزار تماشاگر داشت. خون خدا با 75 نفر عوامل اجرا، هر ساله در آستانه اربعین حسینی اجرا می شود. موضوع نمایش واقعه عاشورا است که هر سال روی چند شخصیت برجسته این واقعه تاریخی مذهبی تاکید دارد. شخصیت های امسال امام حسین،عباس و علی اصغر هستند. 

عکس: +

شماره جدید "سرزمین من" ویژه هرمزگان


شماره جدید سرزمین من(ضمیمه گردشگری همشهری) به صورت ویژه به هرمزگان پرداخته است. از لافت تا میناب و سلخ و هنگام و کیش. هرمزگان پتانسیل های گردشگری بسیار دارد که مجله سرزمین من سعی کرده برخی از آنها معرفی کند. با توجه به اینکه این مجله از عکس های بزرگ استفاده می کند راحت می تواند از هر قشری خواننده داشته باشد.

در همین باره: لاتیدان

از خانواده عبدالله ژیانفر تقدیر شد

 

خانواده زنده یاد عبدالله ژیانفر در مراسم تجلیل از شهروند نمونه که صبح امروز توسط نیروی انتظامی در بندرعباس برگزار شد تقدیر شدند. در این مراسم از ۹ شهروند دیگر هم به عنوان شهروند نمونه تجلیل شد که خانواده ژیانفر نزدیک‌ترین مولفه‌ها را با عنوان "شهروند نمونه" داشت. عبدالله ژیانفر، بهار امسال جان دو نوجوان که در آب های ساحل بندرعباس غرق می‌شدند را نجات داد و خودش از دنیا رفت[لینک]. باقی کسانی که به عنوان شهروند نمونه از آنها تقدیر شد یا فرمانده پایگاه بسیج بودند یا همسر و خانواده شهید. به هر حال روحیه فداکاری عبدالله ژیانفر درس بزرگی به انسان معاصر بندرعباس و جهان بود که هیچ وقت از یادها نمی‌رود. 

۲۰ دی سالروز مرگ امیر کبیر

 

۲۰ دی مصادف با سالروز مرگ امیرکبیر است. «میرزا تقی‌خان فراهانی»  مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در دوره ناصر الدین شاه قاجار بود. اصلاحات امیرکبیر اندکی پس از رسیدن وی به صدارت آغاز گشت و تا پایان صدارت کوتاه او ادامه یافت. مدت صدارت امیر کبیر ۳۹ ماه (سه سال و سه ماه) بود. وی مؤسس دارالفنون بود که برای آموزش دانش و فناوری جدید به فرمان او در تهران تأسیس شد. همچنین انتشار روزنامه وقایع اتفاقیه  از جمله اقدامات وی به‌شمار می‌آید.

اولین شماره روزنامه وقایع اتفاقیه در سال سوم سلطنت ناصرالدین‌شاه قاجار در۱۸بهمن ۱۲۲9 خورشیدی  و به کوشش امیرکبیر منتشر شد. به دستور امیرکبیر اشتراک این روزنامه برای هر یک از افرادی که از دستگاه دولتی بیش از ۲۰۰تومان حقوق می‌گرفتند اجباری بود. در این روزنامه، اخبار داخلی شامل خبرهای مربوط به دربار، عزل و نصب‌ها، اعطای مقام‌ها، نشان‌ها و امتیازات چاپ می‌شد. در برخی شماره‌ها نیز اخبار رویدادهای شهرهای ایران به چاپ می‌رسید. در بخش اخبار خارجی، اخبار مربوط به کشورهای اروپایی به چاپ می‌رسید. همچنین این روزنامه دارای صفحه حوادث نیز بود. کمتر از یک سال بعد از انتشار اولین شماره، در شماره ۴۹ این روزنامه خبر تحریف‌شده‌ای درباره مرگ امیرکبیر منتشر شد. 

منبع: ‌ویکی‌پدیا

هرمزگان و انتخابات مجلس نهم

 
 
در بین کاندیدایی که امسال ثبت نام کردند چند چهره شناخته شده وجود دارد. منصور آرامی شهردار سابق بندرعباس؛ که به نظر می‌رسد جای خالی محمد امین فرج‌زاده(نماینده کنونی) را خواهد گرفت. رقابت اصلی کاندیدا بر سر صندلی خالی فرج‌زاده است. فرج‌زاده در این دوره کاندید نشده است و این فرصت بزرگی برای منصور آرامی است. علی دیرباز با مصطفی ذوالقدر جز نمایندهای اصلاح‌طلب هرمزگان هستند که به نظر می‌رسد دیرباز جایگاه سابق خود را از دست داده و دوباره موفق به جلب اعتماد مردم نشود. حتا در زادگاه خودش(خورگو) هم رای چندانی ندارد. برخی‌ها از همین حالا محمد نصوری را  نماینده غرب هرمزگان می‌داند. محمد نصوری اصالتن اهل گاوبندی است و خانواده‌اش در آن منطقه از احترام خاصی برخوردارند. از جهتی او با سیستم سیاسی موجود در کشور هم‌سو است. در بین اسامی کاندیدا از نام حمیدرضا عامری‌سیاهویی نمی‌توان به راحتی گذشت. رئیس پیشین دانشگاه پیام نور هرمزگان و یکی از باسوادترین مدیران بومی که بسیجی هم هست. باقی کاندیدا به نظر می‌رسد برای شکستن رای برخی از نمایندهای پر قدرت هرمزگان وارد این عرصه شده‌اند و هیچ امیدی به مجلس رفتن ندارند.
اسامی برخی از کاندیدای هرمزگان:
شرق استان: هاشمی نخل ابراهیمی، سید علی میرخلیلی، دکتر افشاری، سید علی ذوالقدر،  محسن ابراهیمی، خانم افسانه نظرزاده ، حسین رئیسی.
مرکزی:
محمد آشوری، سید مصطفی ذوالقدر، منصور آرامی، مهران شاهی، موسی مولاپرست، حسین سالاری، حمیدرضا عامری‌سیاهویی، ابوالقاسم جراره، علی دیرباز، سلیمانی، عبدالله بازیار، منوچهر عسگری، محمد صادق افتتاحی
غرب استان:
احمد جباری، محمد نصوری، عبدالله حسینی، زمزم‌نژاد؛ علی کامرانی
پست های مرتبط:
آرایش سیاسی جدید بعد از عزل هاشمی تختی
چرا هرمزگانی ها قدر نمایندگانشان را نمی دانند

مجلس در دورهای گذشته

سینمای صحرای بندرعباس تخریب شد



امروز سینمای صحرای بندرعباس را تخریب کردند. سینمایی که زمانی بیشتر صندلی هایش پر از هواداران فیلم های اکشن بود. جمشید هاشم پور و  فیلم های دهه شصت ایران. من چند فیلم در این سینمایی که دیگر اسمش "انقلاب" شده بود دیده ام. گلنار. پرواز عقاب ها و...

دلم خیلی میسوخت زمانی که بیل تیغش را به دیوارهای این سینما میزد. زمانی که دیوارهای سینما فرو می ریخت، صحنه های فیلم گلنار در نظرم بود. همزمان شدن تخریب سینما صحرای بندرعباس و انحلال خانه سینمای ایران درد را دو چندان کرد...

اولین جشنواره ملی مطبوعات محلی خلیج فارس در بندرعباس


سال 86 بود که اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد، و بعد از آن در بوشهر و زاهدان و اهواز این حرکت ادامه پیدا کرد. زمانی بود که نام "خلیج فارس" همیشه مورد تهدید قرار می‌گرفت. آن زمان سیاست نام گذاری‌ها به شکلی دنبال می‌شد که می‌بایست نامی از خلیج فارس هم در آن می‌بود.

مثل خیلی از جشنواره‌ها جرقه این حرکت در هرمزگان زده شد و نام "اولین"، مدالی شد برای متولیان فرهنگ هرمزگان! مثل اولین جشنواره عروسکی ضامن آهو، اولین کنگره شعر و قصه،  اولین جشنواره ملی مطبوعات محلی و ...

امسال هم مسئولین فرهنگ و ارشاد موفق شده‌اند نام برگزار کننده‌ی اولین جشنواره مطبوعات ملی مطبوعات محلی خلیج فارس را از آن خود کنند. امیدوارم این جشنواره مثل همه‌ی اولین‌ها، بی‌کیفیت دنبال نشود.

پ ن: هیچ گونه فراخوانی از این جشنواره ملی در دنیایی مجازی منتشر نشده که یک مشکل اساسی محسوب می‌شود.

عکس مربوط به سومین جشنواره مطبوعات منطقه‌ای خلیج فارس در زاهدان است.

اخبار مرتبط: ایرنا    اداره ارشاد