جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

حرف‌های حسن روحانی در سالگرد تشکیل دولت تدبیر و امید

ما باید اختلافات را کنار بگذاریم و به یکدیگر کمک کنیم تا رونق اقتصادی آغاز شود. شما می‌دانید روزی که دولت کار خود را آغاز کرد، از رشد و رونق اقتصادی خبری نبود‌ و آمارهای اقتصادی نشان می‌داد که در سال ٩١ نزدیک به منفی هفت درصد رشد داشتیم و این آمار یعنی رکود عمیق، حتی در سال ٩٢ هم رشد ما منفی بود.

در سال ٩٣ دو یا سه‌میلیون تن گندم کمتر وارد کردیم و امسال هم گندم کمتری وارد خواهیم کرد. وابستگی نیازمندی‌های کشاورزی ما به بیگانه کاهش پیدا کرده و ما روی پای خود ایستاده‌ایم. ما هشت میلیارد دلار مواد غذایی کمتری وارد کردیم.

ما قادر هستیم کشور را در مسیر توسعه قرار دهیم. دیگران آمدند در مسیر مسابقه بر پای ملت ایران زنجیر نابجای تحریم انداختند، اما ما نمی‌گذاریم زنجیر ادامه پیدا کند...


 

به‌خاطر تحریم‌ها هرجنسی که از خارج به دست شما می‌رسد، حداقل ١٠ تا ١٥ درصد گران‌تر است. یعنی این پول از جیب شما داده شده است. آنها که می‌گویند تحریم مهم نیست‌، گویی از جیب مردم بی‌خبر هستند.

 

این دولت در گوشه‌ای ننشسته تا دیگران در مذاکرات هسته‌ای در برابر هدف حق ما تسلیم شوند یا منتظر بنشیند تا تحریم‌ها برطرف شود بلکه از همان روز آغازبه‌کار و در شرایط تحریم برای ارتقای رفاه و خدمات اجتماعی به مردم با حمایت خود مردم گام برداشته و به پیش می‌رود.

ما با کمک مردم در سازمان ملل و شورای امنیت یعنی همان‌جاها که تحریم‌های ظالمانه علیه ما وضع شد، رفته و همان‌جا تحریم‌ها را لغو می‌کنیم. ما در تهران نمی‌نشینیم و شعار دهیم.

 

ما همچنین ملتی شاد و مردمی زنده می‌خواهیم. در این استادیوم ورزشی وقتی نام امام هشتم برده می‌شود روحتان پرواز می‌کند و احساسات خود را نشان می‌دهید و اینجا سراسر معنویت و اخلاق می‌شود. همین‌جا اگر قطعه موسیقی نواخته شود و شما شاد شوید اشکالی دارد؟ مگر ما با شادی مردم مخالفیم. ما در روزش خوشحالی می‌کنیم و به‌روزش هم اشک می‌ریزیم، ما در ١٩ و ٢١ رمضان اشک می‌ریزیم و ١٥ رمضان شادی می‌کنیم. ما ملتی رشید و شاد می‌خواهیم. موسیقی، ادب‌، فرهنگ و شعر از سرزمین ایران و خراسان شمالی‌ به کل آسیای مرکزی‌، قفقاز و سایر مناطق رسوخ کرده است.

 

برای برداشتن تحریم‌ها تلاش می‌کنیم، اما در برابر هیچ ابرقدرتی سر خم نخواهیم کرد و ما فقط در برابر خداوند سر تعظیم فرود می‌آوریم.

 

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
محمدرضا دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:49 ب.ظ

حالا به کدوم یک از حرف هایی که زده عمل کرده؟
همه اش نشته میگه دولت قبل مقصر بود!

نیلوفر دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:43 ب.ظ http://emd34.mihanblog.com/

مطالبتون خیلی عالیه موضوعاتشو متنوع ترکنین بهتره
56188

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد