جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

سفر

از راه‌های دور

خسته ومسلول 

                        وارد من شد

کنار عکس‌های جوانی‌ام نشست

و دفترم عمرم را

                     ورق از نو زد

آری

مرگ در کنارم

چای آخرین تماشایم را نوش می‌کند...

مکبث زار پشت کوهی از بازخوانی فجر به سلامت گذشت

نمایش مکبث زار اثر ابراهیم پشت کوهی در بخش تجربه های نو جشنواره فجر پذیرفته شد. این نمایش به همراه 19 طرح ارائه شده به مرحله بازبینی راه یافت. ضمنا مکبث زار جزو پنج نمایش انتخاب شده از شهرستان ها می باشد.

خبر تکمیلی:

ایران تئاتر

ایلنا

مهر

بت شکن هرمزگان با جغرفیای تن ها می‌آید...

ابراهیم پشت‌کوهی کارگردان و نویسنده تئاتر و سینما هرمزگان که سال گذشته در کنار علی رفیعی کارگردان بنام کشورمان نمایش شکار روباه را روی صحنه برد،این بار بعد از دو سال بار دیگر می‌خواهد نمایشنامه‌ای از خود را کارگردانی کند. آخرین نمایشی که خودپشت‌کوهی  هم کارگردان و هم نویسنده‌اش بود مربوط به سال86 بود که حقیقت العشق فی برهوت المعرفت نام داشت و این نمایش موفق شد کار برگزیده جشنواره تئاتر عروسکی ضامن آهو شود. نمایش جغرافیای تن‌ها نام نمایشی است که وی قصد دارد به تازگی آن را کارگردانی، و به روی صحنه ببرد. پشتکوهی که از سال1377 کارش را با نمایش لنج‌ها بی‌بادبان شروع کرده تا به حال بیش از هفت نمایش موفق را در کارنامه دارد. او چند فیلم کوتاه  هم ساخته است. بعضی از آثار این هنرمند که نویسندگی و کارگردانی‌اش را بر عهده داشته عبارتند از:نمایش "لنج‌های بی‌ بادبان" 1377/نمایش "وقتی ما برمی‌گردیم دو پای آویزان مانده است" 1379/نمایش "مرد لور" 1380/نمایش "عالی و فاطی"1381/نمایش "چگونه کولی کر مرغابی را روی آب خورد"1382/نمایش"تاریخ سرکوب"1383/نمایش"حقیقت العشق فی برهوت المعرفت"1386/فیلم"انتشار گنجشگ" 1384/فیلم"سیاره‌ی خورده شده"1386. گفتنی است نمایشنامه های جغرافیای تن ها و فروش یک روح سرکش از آخرین آثار ابراهیم پشت کوهی است که جزو 12 اثر برگزیده پروژه ی 4 فصل تئاتر ایران شده است.در ضمن قرار است نمایش فروش یک روح سرکش را فرشید بزرگ نیا به روی صحنه ببرد.

هزاره ی درد

در سرم هزار ی

آوازه هزاره ی سوم را

به درد می خواند.






چند عکس از کنسرت محسن نامجو و گلشیفته فراهانی در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

یک شایعه

می گویند جراره رئیس سازمان ملی جوانان هرمزگان تا چند روز آینده رئیس سیاسی انتظامی استانداری خواهد شد!!!

هایکو/عباس حسین نژاد

کودک با کشاله ران سرخ

در اقتصاد خانواده شریک است

پوشک ارزان‌تر!

+++

من هوای خودم را می نوشم

و در دور دست خودم

تنها نشسته ام

 
سهراب

+

من همیشه مراقب خودم هستم

مجلس: تقلب کنید، می بریم کهریزک!

سایت آینده نوشت: اخذ رای برای وزرای پیشنهادی دولت نهم در مجلس شورای اسلامی یک رویداد ویژه داشت.‏ در گرما گرم اخذ رای اعتماد مجلس، یکی از نمایندگان ضمن مراجعه ‏به لاریجانی با لحنی طنزگونه از زمان اعزام صندوق های سیار به مناطق صعب العبور ‏از وی پرسید. ‏ اما پیش از اینکه رئیس مجلس به این شوخی جواب دهد، همزمان یکی از اعضای هیات رئیس با ابراز نکته جالبی گفت: "تقلب نمی شود ها".
وی در ‏ادامه با خنده گفت: "تقلب کنید، می بریم کهریزک ها!"‏
پخش این صحبت ها از مجلس به صورت زنده بر روی شبکه یک و شبکه خبر سیما، شبکه ‏فرهنگ رادیو و سرویس های اینترنتی صداوسیما دردسر آفرین شد.‏ چون به فاصله چند دقیقه یکی دیگر از نمایندگان مجلس با مراجعه به دکتر لاریجانی در ‏مورد پخش اظهارات چند دقیقه قبل آنها روی آنتن تلویزیون و تماس تلفنی با وی تذکر ‏می دهد.‏ بلافاصله تصاویر شبکه یک قطع شد و "شجاعی مهر" که در انتظار شروع برنامه خانواده ‏این شبکه بود، با حالتی بدون مقدمه روی آنتن آمد و نکاتی در مورد انتخاب ‏وزرای دولت نهم گفت.‏ همزمان صدای مجلس توسط رادیو فرهنگ هم قطع شد و مجری پخش این رادیو متذکر ‏شد، ارتباط ما با مجلس شورای اسلامی قطع است و به محض برقراری ارتباط در ‏خدمت شما هستیم.

منبع: +

شبی با بودن های ساجده‌ی عزیز


شب شعر شهریور ، شبی با بودنهای ساجده 

ساعت 21 چهارشنبه شب . بندرعباس . فرهنگسرای طوبی . سالن فرهنگ