جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

نماز عید فطر در مصلای بندرعباس ۹۱

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

28 مرداد ایران

 

بخشی از سخنرانی دکتر مصدق در دادگاه لاهه:

 

 

برای من درک این نکته دشوار است که چرا موضوع ادعای اشخاص راجع به خسارات ناشی از ملی شدن صنایع در مورد کشور ایران این‌همه محل گفتگو قرار گرفته و حال آنکه در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله انگلستان که صنایع خود را ملی ساخته‌اند , چنین اشکالی پیش نیامده است . ما اینطور منصفانه عمل کرده‌ایم , مع ذلک با کمال تاسف ملاحظه می‌کنیم که تراست‌های بین المللی ما را مورد حمله و بایکوت قرار داده و از این راه خسارات بزرگی به کشور ما وارد می‌آورند . . . تصمیم ملی شدن صنعت نفت , نتیجه‌ی اراده‌ی سیاسی یک ملت مستقل و آزاد است.

تمنا دارم به این نکته توجه بفرمایید که درخواست ما از شما این است که به اتکای مقررات منشور ملل متحد , از دخالت در موضوع خودداری فرمایید . . . عرایض خود را به همین جا خاتمه می‌دهم و اگر نتوانستم حقانیت و مظلومیت ملت ایران راکاملا به معرض افکار عمومی دنیا بگذارم , امیدوارم که لااقل حقانیت ما به دیوان ثابت شده باشد...

پیشنهاد یک دوست


سال‌های اول وبلاگ‌نویسی سعی می‌کردم برخی واژه‌هایی هرمزگانی که امروزه کمتر کسی از آنها استفاده می‌کند رو معرفی کنم[لینک] بعد از آنکه کتاب "فرهنگ جامع هرمزگان" توسط منصور نعیمی به چاپ رسید و در آن کتاب به صورت گسترده واژه‌های را معرفی کرده بودند ضرورت این کار از دست رفت. هر چند برخی از کلمه‌هایی که در این صفحه  معرفی شده بودند در کتاب استاد نعیمی از قلم افتاده بود. به هر حال یک دوست  پیشنهاد کرده  اون لینک "لغت نامه بندری" را بروز کنم. سعی می‌کنم  این کار را دوباره از سر بگیرم.

نجات ۱۰ خدمه لنج ایرانی توسط ناوشکن امریکا

  

ده سرنشین یک لنج ایرانی که در دریای عمان و حوالی جاسک آتش گرفته بود توسط یک ناو امریکایی نجات یافتند.  این لنج عصر دیروز در اثر آتش سوزی غرق شده بود که هر ۱۰ خدمه این لنج خودرو بر توسط ناوشکن USS ایالت متحده امریکا نجات یافتند. ۸ نفر از این خدمه‌ها ایرانی و ۲ نفر آنها پاکستانی هستند. در این سال‌های اخیر برای چندمین بار است که ناوهای امریکایی شناورهایی ایرانی را از حوادث غیر مترقبه نجات داده‌اند. 

خبر در یاهو: +

سپاس ورزشکاران عزیز

چقدر این روزها دل‌مان شاد است که ایرانی‌ها مدال از المپیک لندن می‌گیرند. چقدر سربلندیم این روزها...تنها من نه ...همه ایرانی‌ها سرخوش‌اند... حتا آنهایی که در خاک ایران هم نیستند. ملت ایران در این سال‌ها زیاد تحقیر شده‌اند و طعم این مدال‌ها  بیشتر از هر زمانی شیرین کام‌مان می‌کند. چند سالی هست که غیر از اخبار منفی چیزی از ایران روی خط خبرگزاری مهم دنیا نبود حالا فقط خبر از قهرمانی و افتخار ایران است. ورزشکاران عزیز شما در این روزهای سخت و سیاه نور امید بر دل‌مان تابیدید. سپاس از شما