جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

اجرای گروه‌های هرمزگان در فستیوال موسیقی نواحی کشور

محمدرضا درویشی دبیر هنری این جشنواره گفت: جشنواره آینه‌دار قرار بود به صورت دو سالانه برگزار شود اما ما با چهار ماه زودتر جشنواره آینه‌دار 2 را برگزار کردیم. این فستیوال توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود و برگزاری آن هیچ‌گونه حمایت از سوی نهادهای دولتی انجام نشده است و با حمایت و سرمایه‌گذاری شخصی احسان رسول‌اف دومین دوره این جشنواره برگزار می‌شود.



وی افزود: من شخصاً سپاسگزاری می‌کنم از احسان رسول‌اف که در این شرایط اقتصادی این چنین سرمایه‌گذاری بی‌بازگشتی را انجام داده است. دور اول این فستیوال دربرگیرنده موسیقی جنوب شرق ایران بود که با حضور 30 هنرمند برگزار شد، اما در دور دوم، بیش از 100 هنرمند در فستیوال حضور دارند که از سه استان جنوبی هرمزگان، خوزستان و بوشهر شرکت کرده‌اند.



علی مغازه‌ای دبیر اجرایی جشنواره موسیقی نواحی آینه‌دار گفت: در گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره، هنرمندانی هستند که وضعیت معیشتی دشواری دارند، بیان کردن این موضوع که حتی برخی از این هنرمندان شغل‌هایی چون رفتگری و... دارند آسان نیست، یا هنرمندانی که صیاد و ماهیگیر هستند. من با این هنرمندان ماه‌ها صحبت کردم تا آنها را قانع بکنم که برای این فستیوال به تهران بیایند چرا که آنها به سختی می‌توانستند کارشان را رها کنند.



مغازه‌ای ادامه داد: متأسفانه این گروه‌های موسیقی در حال دگرگونی هستند و متأسفانه این موسیقی‌ها را با خوانشی متفاوت ارائه می‌شود. هدف این جشنواره این است که یادمان نرود ما وامدار موسیقی‌هایی هستیم که فرهنگ ما را نمایندگی می‌کند. ما به دنبال این بودیم که این نوع موسیقی که در حال خاموشی است را به درستی بیان کنیم و آثار این هنرمندان را ثبت و ضبط کنیم.






منبع: ایسنا و فارس



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد