جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

نوروز 94 مبارک باد

سال 93 برای من سالی بسیار خوبی بود. به نوعی میشه گفت: آشتی خودم با خودم بود. رامی هم به شیرینی این سال کمک کرد. امیدوارم سال جدید برای همه موجودات دنیا سال خوبی باشه! سال 94 سال بر همه پارسی زبان ها مبارک باد....

باز کن پنجره ها را که نسیم

روز میلاد اقاقی ها را
جشن می گیرد
و بهار
روی هر شاخه کنار هر برگ
شمع روشن کرده است
همه چلچله ها
برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است....


بخشی از شعر "بهار را باور کن" فریدون مشیری

بازی گردشگری

هرمزگان استان وسیعی نیست اما به لحاظ فرهنگی و  آب هوایی مناطق مختلفی دارد که شاید خیلی ها از هم استانی ها از آن بی خبر باشند. 

به روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز نزدیک می شویم. پیشنهاد می کنم هر کدام از دوستان وبلاگ نویس که منطقه کمتر دیده شده ای در استان سراغ داشتند را معرفی کنند و اگر تصویری ازآن محل در اختیار داشتند منتشر کنند تا دوستانی که قصد سفر استانی دارند بتوانند انتخاب مناسب تری داشته باشند.

 خودم گاوبندی رو به عنوان جایی که خیلی از هم استانی ها به اونجا سفر نکردند رو انتخاب کردم و معرفی می کنم. 

از چند دوست وبلاگ نویس دعوت می کنم در این بازی وبلاگی شرکت کنند: 

رادیو مونا | مونا نحوی

رادیو احسان | احسان نفیسی

پرپروک| روح اله بلوچی

آبی صورتی | ادریس سعیدی

اَفتو | سالم توکلی

سَهمار | مجید سرنی زاده

گوج گنو | احسان رضایی

چای دارچین | ماندانا لیاقت

لاکپشت | احسان شهریاری



عروسی در گاوبندی (مراسم سر تارشون)


قلعه نصوری در گاوبندی


نمایی از شهر گاوبندی


میدان شهر گاوبندی


خیابان اصلی شهر گاوبندی


ساحل تِبن در گاوبندی


مزارع گاوبندی







بخش پنهان و دست نخورده ی بندرعباس

به تازگی خیابانی از 4راه پردیس در خیابان رسالت شمالی تا روبروی بیمارستان خاتم الانبیا  کشیده شده که بخش بکر و دست نخورده ای از بندرعباس قدیم را به نمایش گذاشته است. تپه های شنی که زمانی پوشش بیشتر زمین های بندرعباس بود. 

درست به یاد دارم  ساحل خواجه عطای دهه شصت که مملو از این شن های صاف و نرم بود. وقتی در هوای سرد به دریا می رفتیم، همین شن های روان مامن گرمی بودند که دراز دراز در آن لم میدادیم و با شن های گرم ساحل از گردت تا نک انگشتان پایمان را با آن می پوشاندیم...

آن دوستان قدیم، ماهیگیری با کاسه و سَرمَهری، ساحل پاک و دریایی آبی آن روزها یاد باد...

چند خط درباره ی "قبل بعد"

نمایشگاه "قبل بعد" اگر چه با تعداد کمی عکس بر پا شد اما ویژگی های یک نمایشگاه  حرفه ای عکس را داشت. ایده و طرح، چیدمان و نورپردازی،‌ چاپ خوب، caption مناسب برای آثار ارائه شده و البته برخورد شایسته متولیان با بازدیدکنندگان نشان می داد که در فضای جدی هنری قرار گرفته اید. 
آثار ارائه شده در این نمایشگاه توسط افراد صاحب نام عرصه هنر استان هرمزگان تهیه شده بود؛ نام های چون: حسن بردال، عبدالحسین رضوانی، مرتضی نیک نهاد، موسا محتشمی راد، بهنام ذاکری، مهدی مرادی زاده و حسن اکبرنژاد که هر کدام سوابق و تجارب گوناگون نمایشگاهی را در کارنامه هنری شان دارند. 
نیک نهاد به عنوان یکی از متولیان قبل بعد می گوید: «این نمایشگاه با ارائه آثار هفت عکاس بر اساس یک مفهوم از قبل تعیین شده برپا می‌شود که هر کدام از این هنرمندان دیدگاه‌های خود را در قالب یک اثر به نمایش می‌گذارند. یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه ارائهٔ آثاری است که تنها برای موضوع همین نمایشگاه خلق شده و پیش از این در جایی ارائه نشده‌اند.» 
به نظر می آید به دلیل بدیع بودن چنین حرکت هایی، آثار ارائه شده به پختگی مورد نظر نرسیده و آثار ارائه شده دچار هیجان تجربه گرایی می باشند و در انتقال مفهوم، شعاری عمل کرده اند. 
برخی از آثار ارائه شده نیز از اجرای نامناسب تکنیک های عکاسی رنج می برد و اجرای تکنیک های بکار رفته در این آثار با مفهوم عکس یکی و حل نشده بود. 
بزرگی می گوید: هیچ پزشکی واقعاً زبردست نیست مگر اینکه یک یا دو مریض را کشته باشد. 
به هر حال جای چنین نمایشگاه هایی در هرمزگان خالی بود. آثاری که بتواند هدفمند تولید شوند و دریچه ی تازه ای را  به روی مردم و جامعه باز کنند ارزشمند و قابل ستایش اند.   
مرتضا نیک نهاد و حسن بردال در طول این سال ها نشان داده اند که می توانند صدای تازه ای را به گوش مردم برسانند. 
با آرزوی موفقیت برای همه کسانی که صادقانه برای هنر هرمزگان تلاش می کنند... 

در همین باره: [لینک]

کنسرت های که پی در پی لغو می شوند

وقتی علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد شد هنرمندان انتظار داشتند حداقل وضعیت موسیقی کشور با توجه به سابقه وی رو به بهبودی برود؛ اما اکنون نه تنها وضعیت موسیقی در کشور بهتر نشده بلکه هر روز خبرهای ناگواری از لغو کنسرت ها موسیقی در کشور می شنویم.
به نظر می آید عده ای کمر همت بسته اند تا به بهانه موسیقی برخی از اشخاص سیاسی را به زمین بزنند و هنر موسیقی قربانی این بازی مرگبار است. اگر چه همیشه این افراد شعارهای دینی و اعتقادی را سپر حمله های خود به موسیقی می کنند، اما در پشت این شعارها، اهداف سیاسی شان را نیز دنبال کرده اند. 
اوج این درگیری ها در مورد همخوانی "پری ملکی" در یک آلبوم موسیقی بود که پای مراجع هم به این مهم باز شد و تا جایی پیش رفت که خود شخص وزیر در چند جلسه مجبور به پاسخگویی مستقیم و غیر مستقیم شد. 
لغو کنسرت گروه "لیان" در شیراز و بوشهر، گروه "آرون" در خراسان، گروه "چرا رفتی" و مازیار فلاحی در اصفهان،  خواجه  نوری در خرمشهر و ... حالا لغو کنسرت علیرضا قربانی در مشهد نشان می دهد دولت خیلی ضعیف تر از آن است که بتواند در مقابل حمله های پی در پی این گروه ها بیایستد و مدافع مجوزهایی باشد که به صورت قانونی و رسمی صادر می کند. 

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد پیش از این  14 سال مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد و دبیر جشنواره موسیقی فجر، طراحی و اجرای جشنواره موسیقی جوان، اجرای جشنواره موسیقی نواحی، طراحی و اجرای اولین جشنواره موسیقی پاپ، ایجاد خانه موسیقی در وزارت خانه ارشاد و ...را در کارنامه ی درخشانش دارد. 

حرکت اصلاح طلبان به سمت مجلس


محمدرضا عارف در اصفهان: شرایط کشور ایجاب نمی‌کند جلسات رسمی سیاسی برگزار کنیم. سفر من به کاشان یک سفر دانشگاهی است. از دوستان خواستم اگر جلسه می‌گذارند درون خانواده باشد. می‌توانیم راجع به انتخابات سال آینده صحبت کنیم و برای مشارکت حداکثری مردم برنامه‌های کلی خود را مطرح کنیم. 


 باید تلاش کنیم در مجلس آینده اکثریت را به دست آوریم زیرا نیاز به یک مجلس متخصص، کاردان و پرسشگر داریم. دولت برای این که بتواند برنامه‌های اجرایی خود را دنبال کند نیاز به یک مجلس متخصص و پرسشگر دارد. راهبرد دیگر حرکت جبهه است. باید از هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی و گروه‌گرایی پرهیز کنیم. حاکمیت یک تفکر سیاسی بر کشور آفت حرکت‌های سیاسی در کشور بوده است. نگاه ما باید پیروزی تفکر اصلاحات باشد.  



سید هادی خامنه‌ای در کرمان: شورای هماهنگی در تهران ترکیبی از احزاب است که در مراکز استان‌ها هم همین ترکیب به علاوه چهره‌های موثر سیاسی است.  این شورا چه در گذشته و چه در آینده از نظرات چهره‌های سیاسی که فعالیت حزبی خاصی ندارند نیز استفاده کرده لذا از این جهت جای نگرانی نیست.


 ما در علوم انسانی تحت تاثیر علوم غربی هستیم و باید مراقب باشیم که آن‌ها را بدون در نظر گرفتن شرایط اعتقادی و فرهنگی انتقال ندهیم.

 آن‌هایی که آمدند و به اسم جوانگرایی کار را به افراد بی تجربه سپردند ضربه بزرگی به جوانان زدند و شعار جوانگرایی نباید باعث شود افراد بی تجربه به صورت فله‌ای وارد مدیریت‌ها شوند. 


منبع: ایسنا




وبلاگ نویسی


اگر وبلاگ نویسی کنی بازدید کننده ام هم هست. آمار بازدید جغد بندری در 6 ماه نشان می دهد که هر روز به مخاطبان وبلاگ اضافه شده است.