جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

به بهانه‌ی 18 سال رفتنِ رامی

ابراهیم منصفی از سال 77 برای من آغاز شد و از آن روز به بعد همیشه و هر روز در وجود من جاری است. 
مطالعه منصفی به عنوان کسی که توانسته به سادگی در تارپود مردم هرمزگان نفوذ کند نباید یک جانبه باشد، او دارای ابعاد گسترده ای است که باید از نو خوانش شود. 


یک زمانی او را در تئاتر بازخوانی کرده‌ام، گاهی بر ترانه‌هایش عکس می‌ساختم، زمانی چون مخدر در تنهایی مصرف‌اش می‌کردم، گه‌گاهی همراه با زمزمه‌هایش قیام می‌کردم و نماز می‌خواندم  و حالا  وجود سخت و سنگ‌ام را با دریایی آشنا مطهر می‌کنم... دریایی که می‌تواند آمیزش من و رامی را درک کند و سوگند ماندنم شود، حالا که بهار آمدن دریا نزدیک به رفتن رامی هم هست با تقدیر مهربان ترم ...



نظرات 1 + ارسال نظر
رامی دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:51 ب.ظ

رامی
محمد پاشا(و.1654ف.1707م.)صدر اعظم و شاعر عثمانی .وی بجزیره رودس تبعید شد و همانجا در گذشت .
پرتاب کننده, تیرانداز, سنگ انداز, رمات, نوعی ازبازی ورق که بادودست ورق وبازیکنان می شود
( اسم ) گیاهی از تیره گزنه با ساقهای دارای الیاف نرم و دراز و قابل نساجی : الیاف سلولزی آن از گیاهان مشابه ( مانند کتان و کنف ) برای نساجی بهتر و مرغوب تر است . ثیل سیام چین کنویری رامه .
محمد پاشا از وزرای نامی عثمانی است که پس از تحصیلاتی در محضر گویند. نامی عثمانی شعر و ادب فرا گرفت .
پسر رامی
یا قصار امی نام شاعری باستانی
رامی اردوبادی
شاگرد محبوب مولانا وحشی بافقی یزدی بود و این تخلص را نیز بدین سبب بوی داده اند که چنان آهوی وحشی را بر خود رام ساخته بود .
رامی سکندر آبادی
منشی هر کوپول سکندر آبادی . از گویندگان نامی هند و از براهمه بشمار میرفت .
رامی نیشابوری
ابو جعفر محمد بن موسی بن عمران از ادبا و گویندگان نامی نیشابور و خراسان بود .
رامی هندی
شیخ خضر از شعرای قرن یازدهم هجری که همزمان با تسلط افاغنه بر صوب. بهار از سرزمین هند در شهر پتنه از آن منطقه سکونت داشت و تا پایان زندگی زناشویی نکرد .
رامی یزدی
قلی رامی از اهل یزد است که در آن شهر به سر تراشی روزگار میگذرانیده

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد