جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

اولین بازی آلومینیوم هرمزگان در لیگ برتر

 

امروز اولین بازی نماینده فوتبال هرمزگان در لیگ برتره. یک بازی مهم و البته سخت. بازی با استقلال در ورزشگاه آزادی تهران. برای اولین بار هرمزگان در لیگ برتر نماینده داره و مردم سال‌هاست منتظر این روزها بودند که با حساسیت بشینند پای گیرنده‌هاشون و منتظر باشند ببینند تیم محبوب و همشهری‌شون چطوری بازی می‌کنه. برای من که هیچ وقت فوتبال ایران رو دنبال نکردم هم جالب شده و حالا می‌خوام بازی‌های لیگ ایران را دنبال کنم و ببینم  آلومینیوم در چه سطحی فوتبال بازی می‌کنه. فکر می‌کنم همه مردم هرمزگان امشب ساعت ۲۲ پای گیرنده‌هاشون نشستن و فوتبال تماشا می‌کنند.  امیدوارم بچه‌ها خوب بازی کنند و نتیجه قابل قبولی بگیریم.

گفتگوی پرفورمنس و پرفورمنس گفتگوی

 

جسارت احمد کارگران در اجرای تازه‌اش دریچه‌ای بود بر دیوار سنگیٍ هنر بندرعباس. بستری که اجرای کارگران برای مخاطبش تعریف کرده بود از دنیای جهان سومی ما پا فراتر نهاده و تمرین آرامی برای جسارت دموکراتی و پرسشگری آزاد فراهم می‌ساخت. طرح این اجرا به این شکل بود که احمد کارگران با لباس تیره و چشمانی بسته روی صندلی نشسته بود و مخاطبان اجرا هر سئوالی را می‌توانستند از او بپرسند. حتا سئوال‌های خیلی شخصی! برخی از مخاطبان سئوال‌هایی را پرسیدند که برخی های دیگر را آزرد. برخی‌های دیگر سئوال‌های حاشیه‌ای پرسیدند و برخی‌های دیگر مجالی برای پرسش نیافتند. اما این تمرین آنقدر شیرین بود که سالن  مملو از انرژی‌های آزاد شده افراد مختلفی بود که در مقابل کارگران به دوئل ایستادند. من این اجرا را بدلیل موقعیت بی‌نظیری که برای مخاطبش فراهم کرده بود دوست داشتم و در همین جا از احمد کارگران به خاطر اجرای پاکش سپاسگزارم. 

عکس:‌ مجید جمشیدی

سقوط مینی‌بوس از ارتفاعات هماگ ۱۵ کشته و زخمی به جا گذاشت

 

فارس:‌ براساس اخبار واصله مینی‌بوس مذکور حامل جمعی از نوجوانان 17 تا 20 ساله ساکن شهرک گاز بندرعباس بوده است که در قالب اردوی تفریحی عازم ارتفاعات هماگ بودند.فرمانده قرارگاه پلیس هرمزگان گفت: متاسفانه حادثه سقوط یک دستگاه مینی‌بوس به اعماق دره‌ای در ارتفاعات هماگ بندرعباس 15 کشته و مجروح بر جای گذاشت.  

گزارش تصویری از مصدومان حادثه

بخشی از تالار آوینی بندرعباس سوخت

 

امروز صبح بخشی از تالار آوینی بندرعباس در آتش سوخت. این حادثه در حالی رخ داد که امشب قرار بود کنسرت موج مهر برای حمایت از کودکان سرطانی در این تالار برگزار شود. این حادثه حدود ساعت هشت صبح امروز اتفاق افتاد. بیشترین آسیب این آتش سوزی به دفتر مدیریت مجموعه وارد شد. گفتی است تالار آوینی بندرعباس قبل از آماده شدنش تئاتر شهر نام داشت که بعد از آماده شدن به تالار شهر تبدیل شد.  

گزارش تصویری از آتش سوزی 

جوان‌های برتر امسال

 

چند سالی است که در روز تولد حضرت علی اکبر مراسمی تحت عنوان روز جوان در بندرعباس برگزار می‌شود. سال‌های گذشته متولی این مراسم سازمان ملی جوانان بود و امسال سازمان ورزش و جوانان  این مراسم را برگزار کرد. در این مراسم رسم است که از جوان‌های برتر استان در زمینه‌های مختلف تقدیر شود. بسته به علاقه و کارم همیشه منتظرم ببینم در زمینه فرهنگ و هنر چه کسانی به عنوان جوان برتر معرفی می‌شوند. امسال مرتضا نیک‌نهاد در بخش فیلم سازی.خلیل درخورد در حوزه رسانه و ابراهیم علوی در بخش موسیقی به عنوان برترین‌ها معرفی شدند. به همه دوستان خوبم تبریک می‌گویم و امیدوارم که همیشه و در همه جا سرافراز و پیروز باشند.

هرمزگانی کاریزماتیک


چند وقت است با کسی روبرو می‌شوم که بسیار توجه مرا به خود جلب می‌کند. مردی که از نظرم بسیار جذاب، آگاه و خوش سخن است. محمد حسینی کنارویی معاون پیشین بانک صادرات هرمزگان و مدیر کنونی شعب بانک صادرات استان قم. پیشترها نمی‌دانستم که او اهل کجاست و چرا من شیفته‌اش ام. امروز دوباره دیدمش و به رفتارش دقت کردم و دلیلش را فهمیدم. با خودم گفتم حتمن باید چیزی راجع به او بنویسم. هنوز  از نزدیک با هم آشنا نشد‌ه‌ایم ولی حتم دارم که حرف‌های مشترک زیادی با هم خواهیم داشت...

سی سالگی

این روزها که می‌گذرد

هی من سی‌ ساله‌تر می‌شوم

همه چیزها

سی سالگی مرا یادآوری می‌کند

آن تارهای سفیدی که در میان آن همه سیاهی سرم  خودنمایی می‌کنند 

 زمان‌هایی که همه‌اش  کم است و کوتاه

 پاهای سنگین که توان برداشتن گام‌های بلند را ندارند

شکمی که از تنم  فاصله‌ای درشت گرفته

همه سی سالگی را در سرم تکرار می‌کند

این کسلِ  پر دغدغه     "سی سالگی"

سی سالگی پیر و نادان

...

سی سالگی تلخ و مریضی در من جریان دارد...


شبی با رامی

 

ساعت 20 جمعه گذشته سالن آوینی مملو بود از دوست‌دار "رامی". خیلی‌ها بودند و خیلی‌ها هم نه! از آخرین باری که بزرگ‌داشت رامی با حمایت انجمن موسیقی و اداره ارشاد برگزار می‌شد سال‌ها می‌گذرد. البته نه اینکه یادی از رامی نباشد؛  یک‌سال پیش از این در بندرعباس، گروهی از دوست‌داران منصفی در سالروز مرگ او با برگزاری مراسمی کوچک یاد او را گرامی داشتند تا دوباره حال هوای منصفی تازه شود. در تهران هم مراسم‌های مشابه‌ای برگزار می‌شد. امسال پس از مدت‌ها خاموشی مسئولان استان، در پانزدهمین سالروز خاموشی رامی ، انجمن موسیقی هرمزگان "شبی با رامی" را برگزار کرد که جای بحث و سپاس دارد. برخی از دوستان چیزهایی راجع به این مراسم نوشته‌اند و من هم به عنوان یک علاقه‌مند به منصفی احساس کردم باید چیزی بنویسم.

پنج: همه می‌دانیم ، وقتی بخواهیم با محوریت کسی مثل رامی دور هم جمع شویم همه نگاه‌مان می‌کنند! همه توجه‌ها به مراسم جلب می‌شود و موضوع حساسیت پیدا می‌کند. اما انجمن موسیقی بار این مسئولیت را بر دوش کشید. رامی خوان‌ها هم آمدند با شور و عشق ترانه‌هایش را اجرا کردند. بچه‌های موسیقی هرمزگان همیشه در قبال ابرام احساس مسئولیت داشته و تا جایی که پا داده با او هم نوا شده‌اند. در آخر از همه دست اندر کاران برگزاری مراسم شبی با رامی سپاس‌گزارم.

یک: (( پیشنهاد) در این که سزاوار است هر سال برای رامی بزرگ‌داشتی برگزار شود هیچ شکی نیست. اگر مراسم از این شکل تکراری و نا مفید به شکلی خلاق و پخته تبدیل شود تاثیراتش را می‌توان بر جامعه فرهنگی استان مشاهده کرد. چرا که  او توانسته با هنرش به هرخانه‌ای در هرمزگان سر بزند. منصفی در مسائل دیگر نیز چون موسیقی ظرفیت پرداختن دارد. بهتر است با تشکیل "شورای برگزاری مراسم رامی" حداقل یک ماه قبل از زمان موعود به این مهم دست پیدا کرد. شورایی که می‌شود  در آن از افرادی مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بهره برد.

دو: نورپردازی ناسالم و چیدمان شلخته و بد‌ریخت روی سن، امکان تصویربرداری مناسب از مراسم را سلب می‌کرد.

سه: یادم می‌آید  در دوره‌های پیش که مراسم بزرگ‌داشت رامی برگزار می‌شد گروه‌های موسیقی  توسط شورایی بازبینی می‌شدند و کارهایی که قابلیت‌های لازم را نداشت از اجرا در مراسم باز می‌ماند. این حرکت باعث می‌شد تا با اجراهای شنیدنی‌تری روبرو باشیم. و محدودیت زمانی که برای اجرای هر گروه قائل می‌شدند زمان بندی‌ها را مناسب‌تر می‌کردرفتار حاضرین در مراسم امسال نشان می‌داد 230 دقیقه زمان فرسایشی برای نشستن در این فضای گرم است.

چهار: در این بند می‌خواستم به ابراهیم علوی و رضا کولغانی بپردازم  که تجدید نظر کردم. شاید در فرصتی بهتر به این پدیده‌های موسیقی هرمزگان پرداختم... کار دوستانی که زمان بیشتری برای ساخت و تنظیم داشتند به طبع بهتر از باقی بود، رامتین پاکدامن و مهدی خسروخواه یکی از این گروه‌ها بودند.

بشار اسد و تریبون ایران


امشب بشار اسد رئیس جمهور سوریه مهمان برنامه "فراسو" شبکه چهار ایران است. این برنامه در حالی انجام می‌شود  که بیشتر کشورهای دنیا اقدامات بشار اسد علیه مخالفان دولتش را محکوم کرده‌اند و خواستار کنارگیری او شده‌اند. چند روز پیش ساختمان شبکه اخباریه سوریه مورد حمله مخالفان قرار گرفت، حالا ایران با در اختیار گذاشتن یک تریبون ایرانی این امکان را برای اسد فراهم کرده تا پرسش‌هایی که برای آنها پاسخی در آستین دارد را جوابگو باشد...

حضور گروه تئاتر کارگاه بندرعباس در International Tanzmesse 2012


گروه تئاتر کارگاه بندرعباس که سال گذشته نمایش خانواده وینگفیلد را به روی صحنه برد در شهریور ماه سال جاری به عنوان تنها نماینده ایران در نمایشگاه و جشنواره دوسالانه International Tanzmesse 2012  در شهر دوسلدورف آلمان شرکت خواهد کرد . این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه ها و جشنواره های هنری در جهان میزبان بیش از ۵۰۰ کمپانی و گروه نمایشی از سراسر جهان در زمینه هنرهای حرکتی ُ هنر جدید ُ هنرهای تصویری و طراحی حرکت در تئاتر است . گروه ضمن حضور در این رویداد فرهنگی موفق به تخصیص غرفه ای در نمایشگاه و بازار آن جهت معرفی آثار نمایشی خود شده است . شرکت در کارگاه های متعدد و بازدید از اجراها علاوه بر استقرار در غرفه برای گروه در مدت اقامت در دوسلدورف  تدارک دیده شده است. علاوه بر برنامه ریزی جهت تاریخ برگزاری  رویداد، نمایشگاهی اینترنتی نیز در سایت  جشنواره جهت معرفی تاریخچه مختصر گروهها و نمایش عکس اجراهای سابق آنها ترتیب داده شده که علاقمندان می توانند با مراجعه به لینک زیر از صفحه غرفه داران بازدید کنند.

ضمنا از آنجا که گروه در نظر دارد از این فرصت جهت ارائه آثار هنرمندان نمایش استان استفاده نماید گروههای علاقمند می توانند نمونه آثار خود را در قالب DVD که محتوی بخش های تصویری کوتاه ، معرفی گروه و عکس های اجراها می باشد به زبان انگلیسی حداکثر تا پایان تیرماه به آقای مجید جمشیدی تحویل نمایند.

تلفن: 09171678990 

نمایشگاه  اینتر نتی غرفه داران ( در فهرست حرف K)