جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

پیشنهاد برای انجمن موسیقی

در این چند ماه اخیر دو آلبوم موسیقی از دو خواننده بندرعباسی منتشر شد. آلبوم "خیال" از محمد شهسواری و "درد مه" از محسن آزادبخش. همچنین سال پیش از دیگر خواننده بندرعباسی آلبوم‌هایی منتشر شد. از آنجایی که تب موسیقی بندرعباس بالاست و لقب پایتخت موسیقی کشور را یدک می‌کشیم و هنرمندانی در این خاک زندگی می‌کنند که صاحب نظر و کارشناس عرصه‌اند، لازم است که در حد و اندازه های این نام بمانیم. اگر که فرصتی فراهم آید بعد از انتشار آلبوم ها جلسه نقد و بررسی برای آثار تولید شده و با حضور صاحبان اثر ، کارشناسان و دوستداران موسیقی برگزار شود می تواند هم آموزشی برای اهل موسیقی شود و هم صاحب اثر نقاط قوت و ضعف خود را دریابد و در نتیجه در کارهای بعدی بهتر از پیش ظاهر شود. انجمن موسیقی می تواند با برگزاری این جلسات گستره کار خود را بالا ببرد و در خروجی آلبوم های موسیقی که به نام بندرعباس هستند تاثیرگذار باشد.

نظرات 18 + ارسال نظر
Free2Upload.com پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:37 ب.ظ http://free2upload.com

با سلام
آیا دوست دارید تصاویر خود را، رایگان و برای همیشه آپلود نمایید؟
آیا می دانید تقریبا تمامی آپلود سنتر های دنیا، تصاویر شما را بعد از چند ماه حذف می کنند؟
سایت » Www.Free2Upload.com « با امکانات بیشتر و قوی تر دوباره راه اندازی شد!!
این بار با سرور اختصاصی و بسیار قدرتمند، همیشه آنلاین و ایمن!
برخی از قابلیت های این سایت شامل:
- آپلود رایگان و بی نهایت تصویر.
- ایجاد بی نهایت گالری.
- آپلود تصاویر بصورت خصوصی (Private) و عمومی (Public)
- نگهداری تصاویر شما برای همیشه
- قابلیت آپلود از سایر سرورها (جدید)
- پشتیبانی بسیاری از فرمت های رایج نظیر (JPEG, .JPG, .GIF, .PNG)
- پشتیبانی از تصاویر با حجم بالا.
- ساخت آدرس ها و کدهای مورد نیاز برای سایت ها و و بلاگ ها
- سرعت بسیار بالای سرور اختصاصی جدید و در دسترس بودن 99.99
- پشتیبان گیری روزانه بصورت رایگان (جدید)
و ...
منتظر حضور محترم شما هستیم
http://free2upload.com

Free2Upload.com پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:38 ب.ظ http://free2upload.com

سلام

پیشنهاد معقولی بود !

کیارش پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:00 ب.ظ

سلام
دوست عزیز .موسیقی در بندر بسیار عالیست. اما تا پابتخت موسیقی ایران شدن فاصله زیادی هست.برای اینکار باید استراتژی درستی تعریف کرد. متاسفانه دولیتها کار زیادی برایمان نمی توانند انجام دهند و در خیلی از موارد نیز دست و پا گیر هستند. تنها 2 کمک که می توان از دولتیها انتظار داشت 1-ساخت تالار خاص موسیقی 2- دانشکده موسیقی. اینکارها زیر بنایی هستند که باید انجام شود. اما خودمان چه می توانیم بکنیم؟ قدم اول تشویق مالیست. واقعا به چند نفر از دوستان و آشنایان بخصوص غیر بندریها آلبومهای بندری را معرفی کردیم؟ برای موسیقی بندر و موسیقیدانانش تبلیغ بسیار مهم است. موارد دیگری هم هست که فعلا فرصت نیست.در ضمن خواسته های همه هم باید در یک راستا قرار بگیرد تا نتیجه بدهد

مهدی عافیتی پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:02 ب.ظ http://www.torist76.boxu.ir

سلام دوست عزیز چه سایت باحالی داری من که خیلی استفاده کردم . اگه دوست داری کسان بیشتری از سایت تو استفاده کنن اول کد لینک باکس من را بزار اخر سایتت وبعد بیا به ادرس www.torist76.boxu.ir و بعد بیا تو این سایت و یک لینک خوب برای من ارسال کن تا برات درج کنم . اون وقت می بینی چه تایری داره تو امار بازدید سایت .

اینم کد لینک باکس .( این کد را بزار اخر سایتت این کد برای تمام وبلاگ ها هست .):

<iframe frameborder="0" height="300" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="auto" width="400" src="http://torist76.boxu.ir"></iframe>

این کد ها برای وبلاگ های بلاگفا:

<script language="javascript" type="text/javascript" src="http://torist76.boxu.ir/code.js"></script ></iframe>

سیاورشن پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:30 ب.ظ http://siavarshan.blogsky.com/

خود صاحبان اثر هم می توانند بدون اتکا به انجمن این جلسات را برگزار کنند. اگر طالب نقد باشند.
لقب پایتخت موسیقی در حال حاضر برای هرمزگان بیشتر شبیه یک لطیفه است. خودمان این را به خودمان چسبانده ایم و خودمان هم استفاده می کنیم. جالب اینجاست کسانی که این عنوان را به کارمی برند نه تنها شناختی از موسیقی دیگر نواحی کشور ندارند که حتی موسیقی هرمزگان را هم به درستی نمیشناسند. با حلوا حلوا دهان شیرین نمی شود.
اگر مدعی هستیم پایتخت موسیقی هستیم باید کاری کنیم هر ایرانی دیگری این احساس را داشته باشد.

این که انجمن موسیقی متولی کار باشد از آن جهت مفید است که انسجام بیشتری حاصل می شود و نتیجه جلسات می تواند پر بار تر شود. لقب پایتخت موسیقی کشور از نظر من شبیه لطیفه نیست و یک ادعا با سند است. درست است که همیشه از همه ظرفیت های موسیقیایی استان استفاده نشده است، آدم تحصیل کرده ای هم در این رشته نداریم، و هر ایرانی هم نسبت به هرمزگان این احساس را ندارد. اما یقین دارم که در هیچ استانی از کشور مانند هرمزگان موسیقی وجود ندارد. همیشه هنرمندان به تنهایی نمی توانند کارهای خود را معرفی کنند که نتیجه اش شناخت ایرانیان از موسیقی منطقه شود. خیلی از مسائل حاشیه ای وجود دارد که نمی گذارد به درستی موسیقی اینجا معرفی شود. این که هر سال یک گروه خاص به عنوان گروه منتخب استان برای جشنواره های کشوری اعزام شود مسلما نمی تواند تمام ظرفیت موسیقی هرمزگان را نشان دهد!

یک همشهری پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:52 ب.ظ

با نظر کیارش و سیاورشن کاملاً موافقم.
موفق باشید.

کوروش آریامنش پنج‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:30 ب.ظ http://www.arja.blogsky.com

درودهای فراوان به مدیر مسئول محترم:
همکاران عزیز، وبلاگ جامعه شناسی ایران http://www.arja.blogsky.com با مقاله اطلاعیه تشکیل سازمان ره روان بابک خرمدین، مبارزه با مارکسیسم و تعدای مقاله به روز شده است، از نقدهای خوبتان دریغ نورزید و در ضمن در نظر سنجی وبلاگ شرکت نمائید با تشکر کوروش آریامنش

[ بدون نام ] جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:19 ق.ظ http://bandarnews.persiangig.com

به نظر من تب موسیقی در بندرعباس بالا نیست پایتخت موسیقی کشور هم نیستیم.

اگر دوری در شهر بزنید و گوشی موبایلتان را چک کنید متوجه می شوید!

لی جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:30 ق.ظ http://leee.us/

موافقم . شدید

لی جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:33 ق.ظ http://leee.us/

البته پیرو حرف دوستمون بگم که شاید پایتخت موسیقی نباشیم ولی تب موسیقیمون بالاست..
اینو به عینه دیدم ...

سیما جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:06 ق.ظ http://stara.blogsky.com/

سلام

شاید تب موسیقی مون بالا باشه که نیست .ولی قبول کنین کیفیت موسیقی مون بالا نیست (نسبت به ادعامون). هنوز عشق موسیقی ما آدمهای چند دهه پیش غربه (گرچه خودم قبولشون دارم). ولی بنظرم باید بروز باشیم . ابتکار و خلق در ما کمه .سطح ترانه ها پایینه.کسایی که اهل موسیقی هستند به دنبال فراگیری علمی موسیقی نیستند. تو این شهر چند نفر تحصیل کرده موسیقی داریم.؟ خانه از پای بست ویران است.

بنده منکر تحصیلات در هنر نیستم اما خیلی از هنرمندان بزرگ دنیا تحصیلات آکادمیک نداشته اند، خیلی از کسانی که ابتکار و خلاقیتی داشته اند و خالق سبک در موسیقی دنیا هستند در واقع تحصیلات آنچنانی نداشته اند. موسیقی هرمزگان را با موسیقی سایر استان های ایران مقایسه کنید.

سیاورشن جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:29 ب.ظ

کدام سند دوست من؟

موسیقی هرمزگان را با موسیقی سایر استان های کشور مقایسه کن!

لی جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:04 ب.ظ http://leee.us/

نمی دونم چرا دوستمون میگه تب بالایی نیست؟ در صورتی که توی همین ایام عید در آن واحد توی سالن اوینی هم توی سالن و هم قسمت بالائی سالن که فضای بازی داره داشت کنسرت برگزار می شد و توی هر دو قسمت ملت رفته بودن . توی کدوم شهر دیگه ای شما همچین چیزی می بینید به جز تهران که اون هم جمعیت زیادش این رو می طلبه .... مهم این نیست که عشق فعالان موسیقی ما کدوم دهه باشه (که اگه این طوره باید کسانی که کار سنتی می کنن رو قیدشون رو زد )... مهم اینه که بتونن نیازهای موسیقیایی خودشون و جامعه ی اطرافشون رو برطرف کنند . ترانه هامون ضعیفه . درست . ولی شما بسنجید موسیقی استان رو نسبت به ده سال پیش(چه از لحاظ ترانه و چه از لحاظ خود موسیقی) و خود گروه ها رو هم بسنجید نسبت به ده سال پیش . پس داره اتفاق هایی می افته . مگه همین بچه های بندر نمی رن تا دبی که کنسرت گروه های معروف خارجی رو ببیند ؟ پس براشون چیزهایی مهمه . یعنی فقط مشکلشون اینه که مدرک لیسانس از دانشگاه هنر ندارن؟
و من با شما موافقم که نیم نگاهی هم به شهرهای دیگه بندازیم . به جز شهرهای بزرگی به غیر از تهران مثل مشهد یا مثلا شیراز و ... وضعیت خاصی رو توی موسیقی ندیدم . ( شاید هم به خاطر آگاهی کمه که دارم اینطوری میگم)
من به عنوان یک شنوده فقط نه بیشتر ، دارم وضعیت رو به رشدی رو میبینم .

سیما شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:18 ق.ظ http://www.stara.blogsky.com

دوست عزیز لی
یکبار تو بندر همچین اتفاقی افتاد فکر کردید چه خبره؟ اگه این کار در ایام دیگه که مهمون نوروزی نبود تکرار شد و هر روز بهتر شد اونوقت میشه مسیر رو دیدو نقدش کرد.من که یک کنسرت رو دیدم با اون مجری و حرفهای بی ربطش در مورد سبک بلوز. .من می گم سطحش بالا نیست میتونه بهتر بشه.بله من به تحصیلات اعتقاد دارم مگه میشه ما خودمون رو با کشورهای دیگه مقایسه کنیم از لحاظ علم و تکنیک موسیقی . قبول دارم که استعداد خوبی داریم.ولی فراگیری خوبی نداریم. فکر نکن که از بندر فقط برا دیدن کنسرت پینک فلوید یا مارک نافلر و........ به دبی میرن مطمئن باش از همه ایران میرن و فکر نکن از این به بعد دیگه کسی از بندر نمیره باز هم میرن اگه بیان. و اونا قابل مقایسه با گروه های موسیقی ما نیستند از لحاظ تکنیک و سطح نوازندگی. چرا کسی هنوز نتونسته ترانه سرایی بهتر از رامی باشه در استان. اینها ضعفه نه افتخار . کمی به خودمون بیایم.این توهم ماست که فکر میکنیم جایگاه ویژه ای داریم.

۱- به خودمون مغرور نشیم
۲-خلاق باشیم و کپی برداری نکنیم.
۳ به فکر یادگیری علمی و آکادمیک باشیم.
۴- در انتخاب ترانه ها دقت کنیم.
همه مشکلات ما عشق و احساسات دوران جوانی و فرهنگ بومی مون نیست.کمی به مشکلات اجتماعی و درو برمون هم نگاه کنیم. (بشمار تعداد ترانه ای آبکی که از همین خواننده های محبوب بندری بیرون میاد
۵-به همدیگه تو شنیدن جدیدها کمک کنیم.گوش دادن میتونه به ما در فهم موسیقی و کشف تازه ها کمک کنه.
(بعضیها کلکسیونی از بهترینها رو دارند )

هدف موسیقی و هر هنری کمک به کمال رسوندن و رشد فکری و روحی یک جامعه است.

به امید اون روز



سلام سیما
اول اینکه باید متذکر شوم که این اتفاق برای اولین بار نیست. سال قبل هم چنین جشنی در تالار آوینی برگزار شد به نام جشن پیپه. و شاید امکان برگزاری فراهم نبوده...اما همیشه پتانسلش بوده و هست. من به لحاظ کمی گفتم. فعلا کیفیت کارها موضوع بحث نیست. قرار نیست گروههای یک شهر درجه ۳ یک کشور جهان سومی با گروه پینک فلوید یا دایر استریت مقایسه بشه! شما فکر می کنید چند تا از بهترین گروه های دنیا به فکر به کمال رسوندن و رشد فکری و روحی جامعه شون هستند؟!

امامدادی شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 ب.ظ http://www.rahbaremamdadi.blogsky.com

اموزش.رفاه-رفاه .اموزش...شماچی فکرمیکنید؟

لی شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:06 ب.ظ http://leee.us/

سلام
ممنون از اینکه توضیح کامل دادید .
من مشکلم در نظرات قبلی که دادم در مورد تب موسیقی توی این شهر بود که هنوز هم سر حرفم هستم و می گم که همین بندرعباس که شهر چندان بزرگی هم نیست . علاقه مند به موسیقی چه از لحاظ مخاطب و چه از لحاظ فعال توی این عرصه کم نداره . و نمونه ی بارزش هم مقایسه همین شهر با شهرهای دیگه است ... الان می خوام یه مثال بزنم و اصلا هم نمی خوام از لحاظ کیفی بلکه تنها می خوام از لحاظ کمی بررسی کنم . چند خواننده هرمزگانی به صورت کشوری شناخته شدند؟
خب حالا ببینید استان های همجوارمون چند نفر هستند؟
بوشهر...(موزیسین هایی چون سعید شنبه زاده رو فاکتور میگیرم) . من نسبت به آقای شریفیان شناختی ندارم اما احساس می کنم جز شناخته شده های موسیقی بوشهر در ایران هستند...
خوزستان؟
سیستان و بلوچستان .؟
فارس؟ ( گروه هایی فعال هستند در این شهر و به صورت جدی)
کرمان؟
( و ممکنه توی تمام این گزینه های بالا افرادی باشند و به علت شناخت کم من نسبت به این افراد بهشون اشاره نکردم . )
همون طور گفتم هستند گروه های موسیقی خوبی که توی شهر هایی چون مشهد دارند حرفه ای کار می کنند. حالا باز هم هستند شهرهایی که شما توش جز موسیقی فولک چیزی دیگه ای رو نمی تونید پیدا کنید .
مگر همین روز آخر فستیوال موسیقی نبود که از چهار طرف استان گروه های محلی آمده بودند و اجرا می کردند ؟
من با هر 5 گزینه ای که گفتید کاملاً موافقم . البته روی گزینه ی 2 و 4 باز میشه بحث کرد .
و اون هم اینکه در برخی اثاری که تا الان شنیدم گاهی بودند آثاری که چه از روزی شناخت و گاهی هم احساس میشه حتی از روی عدم شناخت صحیح ( تنها برای ریتمیک بودن ترانه ) ترانه هایی را با مضمون اجتماعی انتخاب کردند .

در مورد گزینه دوم هم بگم که من خودم موافق سر سخت اثار اورجینالم ... اگر چه توی هیچ اثری توی دنیا مخصوصا الان نمیشه یک اثری رو ناب ناب معرفی کرد . اکثر آثار احساس می کنم کمی نا خالصی دارند که اون هم ذات هنر می طلبه ...
ولی برای شروع بذاریم کپی کنند . بذاریم از روی کارای پینک فلوید هم کپی کنند . کپی کنند اما درست . این خودش میشه یک راه آموزش و یادگیری . انسان تا یک جائی می تونه کپی کنه . قطعا به جائی میرسه که از خودش خلاقیت نشون بده.
جایگاه ویژه ای نداریم اما داریم روبه جلو حرکت می کنیم... تمام اثاری هم که داره به نوعی ضعیف تولید میشه رو هم میشه از این جهت نگاه کرد که باید آنقدر تولید بشه از این دست که کم کم راه رو پیدا کنند .
به قول قمشه ای می گفت :
آنقدر باید گردنت رو کج کنی تا یه روز بتونی صاف نگهش داری...
باز هم ممنون به خاطر نکاتی که اشاره کردید...

سیما شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:22 ب.ظ http://www.stara.blogsky.com

ممنون از توضیحات خوبت

اگه مایل باشید لینکتون رو در وبلاگ استاره بگذارم؟

خوشحال خواهم شد.

محمدرضا اقدسی ( مدیر سایت شرجی) دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:42 ق.ظ http://sharji.com

سلام مجید جان
من امشب طی صحبتی که با آقای جهانبحش رئیس انجمن موسیقی داشتم ، همین مسئله رو هم بیان داشتند که قراره همچین کاری انجام بدن
اگه میشه شرجی رو لینک کنین

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد