جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

چنگ و سرود سهیل


نزدیک به یک ماه است که تقریبا همه سرگرمی شنیداری من آلبوم "ترانه‌های جنوب" نفیسی است. برای گرفتن آلبوم جدید سهیل نفیسی "چنگ سرود" بی‌تاب بودم تا اینکه دیشب موفق شدم از فروشگاه آرموس آن را تهیه کنم. این آلبوم را نشر هرمس منتشر کرده؛کارها در خانه سهیل ضبط شده‌اند و پیتر سلیمانی سهیل را همراهی کرده است. امروز چند بار  آلبوم را مرور کردم. به نظرم مانند کارهای گذشته‌ی سهیل شعر و آهنگ‌ها با وسواس انتخاب و آماده شده‌اند، اما مانند دو آلبوم گذشته "ری‌را"  و "ترانه های جنوب" موفق و جذاب نیست. شاید یکی از دلایلش هم این باشد که تنظیم و کار نفیسی بسیار نزدیک به هم است. و نداشتن تنوع در آهنگ‌های آلبوم باعث خستگی گوش می‌شود. تراک دوم آلبوم چنگ و سرود را بسیار دوست دارم. "شب‌ها که می‌سوخت" از شعرهای فریدون مشیری است. در آلبوم نفیسی از شعرهای شاملو،سپهری،اخوان،مشیری،منصفی،نیما و فرسی  استفاده کرده است. البته چند کار این آلبوم را پیشترها در کنسرت سهیل شنیده بودم.
نظرات 1 + ارسال نظر
من چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:51 ب.ظ http://mymadhouse.blogsky.com

کلا سهیل نفیسی رو دوست دارم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد