جغد بندری
جغد بندری

جغد بندری

گوشه‌ای از نامه سرگشاده روزنامه دریا به استاندار هرمزگان

 امیددارم مقام عالی دولت در حسن انتخاب  معاونین ، مشاورین و مدیران رده بالای مجموعه مدیریتی خود بیش از پیش به ملاک و معیار «تقوا» توجه نمایند . چرا که تجربه مدیریت اداری و اقتصادی کشورحاکی از آن است که بی‌تقوایی ؛ سطحی‌ترین لایه فساد است که به ضرس قاطع می‌توان گفت هیچ انسانی حتی نزدیکان جناب‌عالی مصون از خطا یا اشتباه چه عمد و یا چه سهو نبوده و نخواهد بود و در این راستا این روزنامه آمادگی دارد تا مستندات تخلفات بعضی از متخلفین به خصوص کسانی که با سو استفاده از موقعیتی که جناب‌عالی با حسن نیت برایشان فراهم آورده‌اید را در اختیار نماینده امین و تام‌الاختیار جناب‌عالی جهت رسیدگی و برخورد با متخلف قرار داده ودر این زمینه با آنان همکاری لازم را نیز به عمل می‌آوریم . و این شجاعت را نیز داریم که در صورت عدم صحت تخلفات و اسناد مدارک ( که امیدواریم این‌گونه نیزباشد) ضمن توضیح موضوع از مردم رسما عذرخواهی نمائیم . 

کل نامه را در ادامه مطلب بخوانید 

منبع: سایت روزنامه دریا 

دریانیوز:گفتمان حضرتعالی در نخستین روزهای حضورتان در استان، یادآور ادبیات سال های اول انقلاب بود. گفتمان عدالت محوری که  اصحاب زر و زور و تزویر را برای مدتی هر چند کوتاه آشفته  ساخت و  برای مردم این دیار که هماره  از آنان با لفظ «ولی نعمتان» خود یاد کرده اید ، قوت قلبی بود که گویا بناست بعد از سال ها،  این استان میزبان و تحت مدیریت یکی از فرزندان بومی خود ،  از دام ناپاکی ها و بی عدالتی ها رهایی یابد و بارقه امیدی در قلب مردم این دیار روشن شد. جنابعالی در جلسات ومحافل متعدد تاکید داشتید :« اگر کسی از اطرافیان من از اسم و یا موقعیت من سوءاستفاده نمود، با او شدیدا برخورد کنید ...» ، هیچگاه از ذهن این مردم چشم براه عدالت پاک نمی شود؛ چه محکم و عدالتخواه . و چه مسرور شدیم سکاندار درد آشنای دیارمان در وسط میدان مبارزه با مفاسد ، فریاد می زند دمار از روزگار اختاپوس های مفسد درآورید .
جناب هاشمی!
حضرت علی(ع) در نامه ای به ابن عباس که فرماندار بصره بود و بر حکومت اهواز ، فارس ، کرمان و دیگر نواحی ایران نظارت داشت فرمودند : (( همانا من به راستی به خداسوگند می خورم ! اگر به من گزارش کنند که در اموال عمومی خیانت کردی ، چه کم یا زیاد، چنان بر تو سخت گیرم که کم بهره شده ، ودر هزینه عیال ، درمانده و خوار و سرگردان شوی !)) جناب آقای هاشمی هستند کسانی که قصد دارند تخلفات کارگزارن شما رابه شما گزارش کنند ولی از ترس مافیای قدرت که اختا پوس وار چنگ انداخته اند جرئت گزارش آن را به شما ندارند از شما استاندار مکتبی و پیرو ولایت علی  اننظار می رود که به مردم این اطمینان را بدهید که گزارش تخلف از قانون را به شدت پیگیری می کنید و با متخلفین نیز علی وار بر خورد می کنید .
   در ماده هفت فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی می خوانیم :«در امر مبارزه با فساد نباید هیج تبعیضی دیده شود ... هیچ شخص یا نهادی نمی تواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور خود را از حساب کشی معاف بشمارد . با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد » ؛ تذکری که جنابعالی بخوبی بر اهمیت آن واقف بوده و تاکید داشته اید . اما متاسفانه بر خلاف انتظاری که می رفت تا امید عدالت خواهی شما را به قلب های پر درد این دیار نوید دهد ، مطلع شدیم برخی ها هنوز نیامده ، گوی سبقت از طیف قانون شکنان ربوده و آرمان گسترش چتر عدالتی را که شما همواره از آن دم زده اید را زیر سئوال برده اند . حال این ضرورت احساس می شود  در جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی جو موجود  ، نسبت به فهم چرایی شبهات ایجاد شده از سوی برخی ها پاسخگو باشید تا خدای ناکرده تلاش های شما و مدیران صادق و فعال در سایه زیاده خواهی معدود کارگزارانتان زیر سوال نرود و سره از ناسره تشخیص داده شود .
و اما جناب استاندار!
در حالی  این نامه با دوری از هرگونه حب و بغض شخصی تقدیم محضر شریفتان می شود،  که تنها سعی نگارنده نگاهی نقادانه به تخلف از قانون برخی ها
می باشد ،  از این رو انتظار می رود تا جنابعالی  با توجه به بهره مند بودن از نبوغ ذاتی وقرار گرفتن در جایگاه امین بیت المال  ضمن شفاف سازی اذهان عمومی ، مواضع خود را در برابر اینگونه عملکرد های مغایر با قانون  عملا مشخص نمایید تا افکار عمومی نیز با آگاهی از آن ، به کارنامه یکسال و نیم تلاش صادقانه شما نمره درخوری دهد .
   بی شک شما نیز این اعتقاد را دارید که بواسطه زیر پا گذاشتن قانون خدای ناکرده نفوذ مفاسد اقتصادی در لایه های میانی مدیریت و تداوم روند عدم مبارزه با آن، سبب خواهد شد تا کماکان عده ای  دانه درشت همواره قانون را ریزتر از واقعیت  دیده و براین اساس برای خود حاشیه ای  امن متصور باشند که هرگز برای آنها مشکلی ایجاد نخواهد شد امانه بدلیل منافذی که در قانون وجود دارد ، بلکه بدلیل حمایت هایی است که برای خود دست و پا خواهند و برخی ها نیز با توجه به رابطه دوستی که با شما دارند به غلط تصور می کنند که مورد حمایت جنابعالی می باشند وبا نام شما نیز این تخلفات صورت می دهند .
   و در پوششی قانونی دانه درشت تر خواهند شد ! لذا می طلبد  با توجه به  نیک اندیشی شما که یقینا از این عیوب بری می باشید  با پاسخگویی لازم و بموقع به برخی ابهامات و شفاف سازی  شائبه ها  که برخی متخلفان از حمایت هایی ویژه  بر خوردارند ، پایان دهید تابه این  کلام نورانی امام حق خطاب به
مالک اشترکه می فرمایند : ((و از همکاران نزدیکت سخت تر مراقبت کن ، اگر یکی از آنان دست به خیانت زد و گزارش جاسوسان تو هم آن خیانت را تائید کرد، به همین مقدار گواهی قناعت کرده او را به تازیانه کیفر کن و از آنچه از اموال در اختیار دارد از او باز پس گیر او را خوار دار ، و خیانتکار بشمار و طوق بد نامی به گردنش بیفکن )) یکبار دیگر جامه عمل پوشانده شود .
جناب آقای تختی!
 در پی یک ساز و کار جدی جهت برخورد با تخلفات قانونی ، رسانه ها ابزار مناسبی برای ایجاد این مطالبه در بین مردم هستند و حمایت و جانبداری بحق مدیریت استان در این بین بسیار ضروری است . و البته آنچه بر این حمایت صحه می گذارد ، داعیه ای است که حکومت ما به عنوان یک حکومت اسلامی در مبارزه با تخلف دارد و بدون تردید این حرف درستی است که ؛ پاشنه آشیل سلامت حکومت ها ،عدم مبارزه با تخلف و قانون گریزی است . علی ایحال مدارکی موجود است که در صورت درخواست هریک از سیستم های نظارتی و بازرسی استان و حتی خود جنابعالی ، ارائه خواهد شد .
جناب آقای استاندار!
اگر خاطرتان باشد ، در گذشته بنده بارها در این زمینه با شما مذاکراتی داشتم و برخی از تخلفات بخصوص تخلفات مالی به جنابعالی اطلاع داده ام و انتظار پیگیری و برخورد لازم را در این زمینه از شما می رفت اما متاسفانه موضوع مسکوت باقی ماند و در گذر زمان به فراموشی سپرده شد و برخی ها با این تصور که از حمایت جنابعالی برخوردارند ، براحتی قانون را دور می زنند و خود را مجاز به انجام تخلف ان هم به بهانه خدمت به مردم می دانند . و موارد مستندی را هم اعلام کرده بودم که متاسفانه ترتیب اثری به آنها داده نشد و تخلفات کماکان به قوت خود باقی ماندند. اما این بار لازم دیدم با نوشتن نامه ای سرگشاده و انتشار آن در رسانه یکبار دیگر از حضور حضرتعالی تمنا نمایم بدون دغدغه ونگرانی از مافیای قدرت ومصلحت اندیشی های مرسوم ، علی وار وبا اتکال به خداوند متعال با هر نوع مظهر تخلف برخورد نمائید حتی اگر از نزدیکان شما باشند .
   ما این آمادگی را داریم که ضمن ارائه مدارکی شما را در جریان امر به سخره گرفتن قانون و عدالت از سوی بعضی از کارگزارانتان قرار دهیم . امید است این بار با تاملی دوچندان نسبت به گذشته در صدد براندازی این آفت رو به رشد سیستم مدیریتی خود برآیید و بجای برخورد با مدیران توانمند، رزمنده ، ایثارگر وجانباز ومجرب که البته بدون میل ورضای شما وتنها با فشار وپیگیری مافیای قدرت استان  صورت می گیرد ،  بر مدیران دست انداز به بیت المال حتی اگر از نزدیکترین افراد به شما باشند بشورید . قطعا این  مهم مستلزم آن است که شما مبارزه گر میدان عدالت باشید و چشمتان را بر هر نوع مصلحت اندیشی بسته واز فشار قدرتهای بیرونی واحیانا دخالت برخی از نمایندگان نیز هراسی به خود راه ندهید و بدانید در صورتی که مردم به حسن نیت شما در برخورد با متخلفین یقین پیدا کنند بی شک از شما حمایت نموده و تو دهنی محکمی به کسانی خواهند زد که با تشکیل مافیای قدرت در استان از باندهای متخلف حمایت می کنند.
جناب استاندار!
اما موضوع بعدی دادن امتیازات مالی خاص  توسط مدیرات رده بالای استانداری به افرادی خاص که چگونگی عقد قرارداد ونحوه هزینه کرد آن این روزها بر سر زبانهاست ، برای افکار عمومی در هاله ای از ابهام قرار دارد جا دار د متولیان مربوطه  و در راس آنها آقای . . . . . .  که امضا کننده اصلی  می باشد نسبت به شفاف سازی  وپاسخگویی لازم به افکار عمومی  اقدام تا خدای ناکرده  خدمات   شما وهمکارانتان زیر سوال نرود. ( در این خصوص حاضر به در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم به نماینده امین و تام الاختیار جنابعالی هستیم )
  حضرت علی در قسمتی از نامه اش به مالک اشتر می فرماید : ((خواص جامعه همواره ، بار سنگینی را بر حکومت تحمیل می کنند ، زیرا در روزگار سختی یاریشان کمتر ، ودر اجرای عدالت از همه ناراضی تر . . .  و به هنگام منع خواسته ها دیر عذر پذیرتر در صورتیکه ستونهای استوار دین و اجتماعات پرشور مسلمین و نیروهای ذخیره دفاعی ، عموم مردم می باشند پس به آنهاگرایش داشته و اشتیاق تو به آنان باشد .))
 برادر بزگوار جناب آقای  هاشمی تختی! متاسفانه بعضا خواص تخلفاتی صورت
می دهد بی آنکه کسی ازترس مافیای قدرت حاکم بر استان  جرئت اعتراض به آن را داشته باشد . حال که این جرئت اعتراض حاصل شده ؛ برقراری عدالت و نشاندن حق در جای خود انتظار و خواهشی است که از آن برادر بزگوار انتظار می رود .آری ، اجرای عدالت همان چیزی که همواره بر آن تاکید داشته اید . پس لازم است موضع شما در این برهه از زمان مصداق این جمله زیبا باشد:« گفتار نیکو آنگاه جمال دهد که به کردار ستوده بپیوندد » .
آقای هاشمی !
اینک روی سخن ام با شماست!
این روزها  شیوه جدید نشستن بر مسند های حساس استفاده می کنند تا خود را پاک و سالم و بری از گناه نشان دهند و چتر حمایتی برای خود ایجاد کنندتا مبادا دست کسی به آنها برسد و یا کسی جرئت نکند که اتهامی را متوجه آنها کند وفضائی امن برای خود ایجاد کرده ودر آن فضا آنگونه که دلشان می خواهد قانون را لگد مال و بی حرمت نمایند . آری ، اینها با این حمایت ها حصار امنی برای خود می سازند و با گرفتن پست جدید تر، بر بلندای این حصار امن
می افزایند . و بیچاره ولی نعمتان که چشم امیدشان را به ما دوخته اند به امید تحقق عدالت توسط این مسئولان به ظاهر دلسوز!
  اینک روی سخن بنده با جنابعالی است که به پندار غلط برخی ها حصار امن شان هستید تا به تخلفات قانونی خودشان تحقق بخشند. و کلامم تکرار کلام مولا علی ابن ابیطالب که تا خبر تمرد کارگزار او در اهواز بر او ثابت شد ، برای والی خود چنین نوشت:
« هنگامی که نامه مرا خواندی، ابن هرمه را ... بر کنار کرده و به مردم معرفی کن! به زندانش افکن! آبرویش را بریز! به همه بخش های تابعه اهواز بنویس که من چنین عقوبتی برای او معین کرده ام . مبادا در مجازات او غفلت یا کوتاهی کنی که نزد خدا خوار می شوی و من به زشت ترین صورت ممکن ، تو را از کار برکنار می کنم و خدا آن روز را نیاورد ... شب ها زندانیان را برای هواخوری به فضای باز بیاور جز ابن هرمه ....» (دعائم الاسلام، جلد 2، ص 532)
 در انتها ؛ امیددارم مقام عالی دولت در حسن انتخاب  معاونین ، مشاورین و مدیران رده بالای مجموعه مدیریتی خود بیش از پیش به ملاک و معیار «تقوا» توجه نمایند .
   چرا که تجربه مدیریت اداری و اقتصادی کشورحاکی از آن است که بی تقوایی ؛ سطحی ترین لایه فساد است که به ضرس قاطع می توان گفت هیچ انسانی حتی نزدیکان جنابعالی مصون از خطا یا اشتباه چه عمد و یا چه سهو نبوده و نخواهد بود ودر این راستا این روزنامه آمادگی دارد تا مستندات تخلفات بعضی از متخلفین به خصوص کسانی که با سو استفاده از موقعیتی که جنابعالی با حسن نیت برایشان فراهم آورده اید را در اختیار نماینده امین و تام الاختیار جنابعالی جهت رسیدگی و برخورد با متخلف قرار داده ودر این زمینه با آنان همکاری لازم را نیز به عمل می آوریم .
و این شجاعت را نیز داریم که در صورت عدم صحت تخلفات و اسناد مدارک ( که امیدواریم اینگونه نیزباشد) ضمن توضیح موضوع از مردم رسماعذرخواهی نمائیم .
    واین انتظار را از حضرتعالی داریم که در صورت صحت مدارک ومستندات تخلف با متخلف در هر پست ومقام و منتسب به هر نماینده ای و . . . باشد علی وار برخورد قانونی نموده وموضوع جهت اطلاع افکار عمومی رسما اعلام دارید ( البته در صورت صلاحدید ومصلحت )
   امید که با افشاء و رسیدگی به تخلفات از خطر تکرار دیگر مفسده ها توسط هر مقام مسئولی که منتسب به هر مقام و یا احیانا نماینده مجلسی باشد جلوگیری شود و کمتر شاهد تضییع حقوق برزمین مانده مردم مان باشیم و با جایگزینی خدمت رسانی به «خلق خدا» به جای خدمت به «خود» لایق کارگزار بودن جمهوری اسلامی باشیم انشالله.

نظرات 3 + ارسال نظر
سهمار شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:24 ب.ظ

نه بابا!

لاوان شنبه 18 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:44 ب.ظ

گفته میشود که یکی از معاونان استاندار آقای پ س مورد نظر بوده است

دوست دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:37 ب.ظ

بابا سالاری از حاشیه امن بالایی برخوردار است بیخود روزنامه دریا خودرا ضایع کرد .
خانه مطبوعات که باید حامی خبرنگاران باشد دراین قضیه نشان داد شریک دزد است ورفیق قافله روسیاهی به پاکزاد و دارودسته ش ماند.
ماندم چطور خانه مطبوعات از یک عده دزد بیت المال دفاع می کنند ما از حقوق خبرنگاران هیچ ....

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد